Amazon are 28% din piaţa de comerţ electronic din Europa. Compania a început şi îşi organizează singură livrările, intră pe lanţul logistic şi de transport. Amazon devine treptat un competitor serios pentru firmele de curierat.
Care sunt tendinţele pe piaţa de curierat
Dacă în ţara noastră gadgeturile și hainele cumpărate online, cele mai transportate produse, în străinătate se remarcă câteva tendinţe. Una dintre ele este e-Food. Firmele de transport încep să mute tot mai multe produse perisabile în maşini cu temperatura controlată de la producători la retaileri sau în pieţe. Un alt trend este e-Pharma. De asemenea, în maşini cu temperatura controlată se transportă medicamente.
Urban Logistic este un concept care se referă la oraşele mari şi la livrarea cu vehicule speciale. În Germania există un program pilot unde curierii folosesc tripoduri, vehicule electrice cu autonomie de o zi. Este o tendinţă importantă, mai ales că în ţări precum Anglia taxele pentru automobilele diesel sunt tot mai mari.
Last Mile se referă la livrarea coletelor în puncte fixe, fie că este o brutărie sau o florărie. În Franţa există 7.000 de astfel de puncte fixe unde curierii livrează coletele.
Livrarea în 24 de ore a devenit un lucru banal, iar în curând clienţii îşi vor putea alege ei intervalul de livrare. eMAG a făcut un anunţ în acest sens, iar din vara acestui an serviciul va fi disponibil, contra-cost.