Harrods, magazinul de lux din centrul Londrei deţinut de omul de afaceri Mohamed Al-Fayed, se ţine departe de criza economică ca urmare a clienţilor din Orient care încă mai cumpără costume Chanel sau genţi Louis Vuitton.
„Nu există recesiune pentru Harrods”, spune Michael Ward, Managing Director al companiei, care este foarte mândru că magazinul cu o istorie de 160 de ani face faţă cu brio crizei economice.
Harrods a înregistrat în ultima perioadă un aflux extraordinat de clienţi veniţi din China, Orientul Mijlociu sau India să îşi satisfacă nevoia de lux. Acestia se îndreaptă spre Marea Britanie şi ca urmare a întăririi mondelor locale în faţa lirei sterline. Astfel, moneda britanică a înregistrat o scădere de 18% în faţa yuanului, în ultimul an, şi a scăzut cu 17% în faţa ryalului din Arabia Saudită. Acest lucru a reprezentat pentru Harrods o adevărată scăpare de la recesiunea ce a lovit piaţa mondială a luxului.
„Cumpărătorii locali şi-au restrans cheltuielie, dar câtă vreme există turişti care sunt gata să cumpere produse de lux, Harrods supravieţuieşte”, spune Sandra Halliday, analist în industria modei.
Cu toate că directorul Harrods nu a vrut să facă publice cifre privind vânzările şi profiturile magazinului, el a specificat că nu se va apela sub nicio formă la discounturi suplimentare, aşa cum au procedat alţi retaileri de lux. „Ne vom menţine strategia aplicată şi până acum: două lichidări de stocuri pe an”, a spus Ward.
Harrods are în plan, pentru anul acesta, mai exact în luna noiembrie, deschiderea unui outlet în cadrul Terminalului 4 al aeroportului londonez Heathrow. Alte astfel de magazine ar putea urma şi în alte aeroporturi, precum Gatwick.