Magazinul IKEA din Băneasa, operat în franciză de firma Moaro Trading, a avut anul trecut vânzări de 349 milioane de lei, în scădere cu 9% faţă de 2008. Magazinul a avut anul trecut circa 2,5 milioane de vizitatori care au cumpărat în jur de 10 milioane de produse. Retail manager-ului IKEA România, Cornel Oprişan, a declarat că, încă de la începutul anului trecut, s-a observat un comportament mai precaut referitor la cumpărături la nivelul clienţilor, care s-a regăsit în s
Magazinul IKEA din Băneasa, operat în franciză de firma Moaro Trading, a avut anul trecut vânzări de 349 milioane de lei, în scădere cu 9% faţă de 2008. Magazinul a avut anul trecut circa 2,5 milioane de vizitatori care au cumpărat în jur de 10 milioane de produse.
Retail manager-ului IKEA România, Cornel Oprişan, a declarat că, încă de la începutul anului trecut, s-a observat un comportament mai precaut referitor la cumpărături la nivelul clienţilor, care s-a regăsit în scăderea vânzărilor şi a numărului de vizitatori.
“Cei care au investit în mobilier şi accesorii pentru casă în această perioadă au fost cei care şi-au planificat din timp astfel de achiziţii. Faptul că vânzările totale au scăzut cu un procent mai mic decât numărul vizitatorilor sau decât cel al produselor vândute înseamnă că s-au cumpărat mai puţine produse, dar la valoare mai mare, confirmând tendinţa de cumpărături planificate şi mai puţin la impuls”, a spus Oprişan într-un comunicat.
Mobila de bucătărie, cea mai vândută
Aproximativ 60% din produsele vândute de magazinului IKEA în 2009 au fost produse de mobilier, restul încasărilor fiind obţinute din comercializarea de accesorii şi decoraţiuni.
Cele mai bine vândute produse de mobilier au fost: corpurile de bucătărie din gama Faktum, cu peste 31.580 de bucăţi, fotoliile şi taburetele din gama Poang cu peste 19.980 de bucăţi, combinaţiile de dulapuri Pax, cu peste 19.930 de unităţi vândute, sistemele modulare de bibliotecă Billy, cu peste 14.290 de bucăţi.
Dintre accesoriile şi decoraţiunile pentru casă, cele mai bine vândute au fost: produsele din familia IKEA 365+ (tigăi, oale, borcane, ustensile de bucătărie), cu peste 198.890 de bucăţi, becurile economice Sparsam, cu peste 156.420 de bucăţi, şi pernele şi pilotele din familiile de produse Mysa şi Gosa, cu peste 138.620 de bucăţi, se arată în comunicatul IKEA România.
În topul celor mai vândute produse din restaurantul IKEA se află în continuare chifteluţele suedeze: peste 2,2 milioane de bucăţi, urmate de hotdogs, aproximativ 1,7 milioane de bucăţi, şi prăjiturile Almondy, peste 232.000 de porţii.
Marca IKEA a fost înregistrată în anul 1943 în Suedia de omul de afaceri Ingvar Kamprad, în prezent unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume. Operatorul francizei IKEA în România, firma Moaro Trading, este controlată indirect de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.