Conform unui studiu realizat de Deloitte, mai bine de jumătate dintre europeni își vor păstra autovehiculul pe care-l dețin și vor evita cumpărarea unuia nou, în contextul pandemiei. De asemenea, conform datelor studiului și în același context al crizei de sănătate, peste 70% dintre consumatorii europeni consideră foarte importantă deținerea unei mașini în această perioadă.
Mai mult de jumătate dintre consumatorii europeni (52%) intenționează să amâne cumpărarea unui vehicul nou și susțin că îl vor păstra pe cel actual mai mult decât era prevăzut inițial, în contextul pandemiei de COVID-19, potrivit studiului Deloitte State of Consumer Tracker. Polonezii sunt cei mai prudenți în ceea ce privește comportamentul de cumpărare (68%), urmați de irlandezi (61%) și de spanioli (60%), arată rezultatele cercetării. În schimb, doar 32% dintre olandezi și-au amânat planurile de cumpărare a unui vehicul nou. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 18.000 de respondenți din 18 țări, dintre care nouă state europene – Belgia, Franța, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia și Spania -, în a doua jumătate a lunii iunie 2020.
Studiul arată, de asemenea, că pandemia influențează puternic și serviciile și produsele legate de domeniul transportului, companiile de ride-hailing fiind cele mai afectate, având în vedere că aproape jumătate dintre consumatorii europeni (45%) intenționează să limiteze folosirea serviciilor oferite de acestea. Mai mult, studiul indică faptul că redresarea companiilor de transport aerian va fi lentă, deoarece, în acest moment, doar 27% dintre europeni se simt în siguranță să apeleze la serviciile lor. În același timp, mai mult de un sfert dintre spanioli, italieni, britanici și irlandezi intenționează să amâne achiziționarea de servicii periodice de întreținere pentru vehicule și 8% dintre europeni plănuiesc să cheltuiască mai puțin pe combustibil în următoarele patru săptămâni.
„Toate sectoarele legate de mobilitate au fost puternic zguduite de recenta criză sanitară, de la jucătorii din industria auto, la companiile aeriene, de ride-hailing și serviciile adiacente. Toți acești actori economici caută să atenueze efectele pandemiei de COVID-19 prin soluții care variază de la extinderea către noi domenii – cum este cazul unor jucători din industria auto care și-au adaptat liniile de producție pentru fabricarea de echipamente medicale – până la regândirea strategiilor și accelerarea capacității de adaptare la nou, cum este cazul companiei Bolt, care a introdus bicicletele electrice în gama sa de servicii oferite clienților. În România, asistăm deja la un comportament mai prudent din partea consumatorilor, confirmat de o atitudine precaută cu privire la cheltuieli și de o scădere semnificativă a numărului de vehicule înmatriculate”, a spus Ciprian Gavriliu, Partener Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto.
Pandemia de COVID-19 pare să crească importanța proprietății asupra unui vehicul, deoarece aproape trei sferturi dintre consumatorii europeni (72%) consideră că deținerea unei mașini este valoroasă în această perioadă. În acest context, mai mult de jumătate dintre europeni (54%) intenționează să limiteze utilizarea transportului public în următoarele trei luni.
Când vine vorba de mijloacele preferate pentru a cumpăra un vehicul, 25% dintre britanici sunt dispuși să utilizeze canale online de achiziție, urmați de polonezi (22%) și germani (21%).
Studiul Deloitte State of Consumer Tracker este realizat în baza unor chestionare on-line aplicate bilunar în Australia, Belgia, Canada, Chile, China, Coreea de Sud, Franța, Germania, India, Irlanda, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Olanda, Polonia, Spania și Statele Unite. Mai multe detalii despre studiu sunt disponibile aici.