pranzul. "Mai intai isi scriau comenzile, ulterior secretara centraliza toate cererile, facea o lista finala pe care o trimitea prin fax firmei de catering. Cand venea cu comenzile, omul de la catering trebuia sa mearga pe la fiecare angajat de-al nostru in parte sa vada ce a cerut", povesteste Dumitrescu. "Mi-a venit ideea sa facem o aplicatie pe Intranetul firmei prin care angajatii introduceau online cererile. Asa se economisea timp si energie."Cristian Dumitrescu nu banuia pe atunci ca din a
pranzul. „Mai intai isi scriau comenzile, ulterior secretara centraliza toate cererile, facea o lista finala pe care o trimitea prin fax firmei de catering. Cand venea cu comenzile, omul de la catering trebuia sa mearga pe la fiecare angajat de-al nostru in parte sa vada ce a cerut”, povesteste Dumitrescu. „Mi-a venit ideea sa facem o aplicatie pe Intranetul firmei prin care angajatii introduceau online cererile. Asa se economisea timp si energie.”Cristian Dumitrescu nu banuia pe atunci ca din aplicatia care centraliza comenzi de ciorba de burta, tocanita si cartofi prajiti se va naste o afacere. Ideea de a o lua pe cont propriu a venit in vara lui 2002, cand KPN Qwest a inceput sa aiba probleme financiare. Atunci directorul tehnic al furnizorului european de Internet, impreuna cu insusi directorul pentru Romania al filialei, Marius Panait, au iesit din KPN Qwest si au creat compania Entelion, furnizor de aplicatii software pentru e-commerce.Mai bine de un an a durat crearea aplicatiei. „Investitia noastra financiara a fost minima. Mai importante decat sediul si serverele au fost softul, pe care l-am creat cu resurse proprii, si relatiile profesionale castigate de-a lungul carierei”, explica Marius Panait, asociat la Entelion.Care este ideea care i-a transformat pe cei doi fosti manageri in actuali patroni? Cei doi s-au gandit sa creeze un cadru virtual in care diversi furnizori ofera produse si servicii exclusiv pentru companii si angajatii acestora. Firme de catering, furnizori de electronice, electrocasnice, papetarie, rechizite si birotica, buchete si aranjamente florale, produse de sanatate si cosmetica au acces cu oferte personalizate la angajatii unor companii care au nevoie de toate aceste bunuri si servicii. Conceptul aplicat in Romania de Dumitrescu si Panait este Business-to-Employees, foarte popular in Vest, mai ales in Marea Britanie. Locul virtual de intalnire dintre furnizori si angajatii companiilor se numeste ww.x-mart.ro. Mart te trimite cu gandul la uriasul retailer Wal-Mart, iar X sugereaza noutatea proiectului. Practic, Entelion incheie parteneriate cu diversi furnizori oferindu-le acces catre o piata tentanta: angajatii unor companii cu putere de cumparare peste medie, care vor sa comande de la distanta, din dorinta de a economisi energie si, mai ales, timp. „Pana acum am gasit zece companii care ne-au devenit clienti, insa pana la sfarsitul lui 2004 vrem sa ajungem la 75-100 de companii”, spune Marius Panait. „Numarul mediu al angajatilor unei companii este de 30-40. Deci o sa avem acces la circa trei mii de oameni.” Cei mai importanti clienti ai Entelion sunt Montero, Agrana si Walmark. Avantajul furnizorilor, printre care se numara Cassa DellA