"Dintr-un sondaj (despre business-ul de familie – n. r.) pe care l-am făcut, reiese că 53% dintre familiile din România se aşteaptă să aibă o creştere mai mare de 10% an de an. 68% de aşteaptă să aibă o diversificare a businessului. Ce înseamnă acesta? Diversificarea înseamnă fie că vor să se ducă în alte ţări să dezvolte business-ul, fie vor să dezvolte alte tipuri de business-uri. 68% dintre familiile din România sunt îngrijorate cu privire la posibilitatea de a găsi oameni talentaţi care să lucreze în business-ul lor. Este din ce în ce mai important pentru aceste familii", a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, Mihaela Mitroi.
Sondajul mai arată că, în România, 74% dintre membrii de familie sunt implicaţi în afacerea familiei. Potrivit acesteia, în străinătate există din ce în ce mai mult tendinţa de a introduce în consiliul director persoane care să vină din afara businessului, pentru a introduce şi o latură obiectivă.
Mihaela Mitroi susţine că business-ul de familie se confruntă cu numeroase provocări: este foarte antreprenorial, proprietarul este emoţional implicat în afacere, iar o altă provocare o constituie asigurarea succesiunii, potrivit Agerpres.
"Acest concept, de Family Office, este un concept pe care îl regăsim în toate ţările din Europa de Vest şi de pe alte continente. Este, de fapt, un mod de organizare a familiei ca să poată să răspundă la toate provocările pe care le poate avea îndeosebi când e vorba de transferarea business-ului de la o generaţie la alta", a explicat Mihaela Mitroi.