56% dintre angajații români ar alege să facă mai des acțiuni caritabile sau de voluntariat pentru creșterea calității vieții lor
Potrivit sondajului BestJobs, atunci când se simt împliniți, indiferent că este pe plan profesional sau personal, aproape 72% dintre angajați caută modalități de a-și exprima recunoștința, în timp ce 41% din respondenții simt impulsul de a da mai departe și atunci se implică în diverse acțiuni caritabile și donează sau fac voluntariat. Cu toate acestea, cei mai mulți dintre respondenți spun că se implică rar în activități caritabile, iar atunci când o fac, aleg să doneze bani sau haine (43%).
Angajații spun că le-ar fi mai ușor să se implice în acțiuni caritabile sau de voluntariat dacă ar vedea acest exemplu la persoanele apropiate (57%), dacă proiectele care au nevoie de ajutor ar fi mai bine comunicate (53%) sau dacă angajatorul ar organiza astfel de acțiuni (37%).
41% dintre persoanele care s-au implicat în acțiuni caritabile sau de voluntariat au făcut acest lucru pentru că așa au simțit că pot contribui și că pot face o schimbare în bine la nivelul societății. Pentru aproape 26% motivația a constat în bucuria din ochii celor ajutați, iar 20% s-au implicat pentru sentimentul de împlinire pe care îl au atunci când fac un bine celor mai puțin norocoși.
BestJobs lansează campania „Donează cu CV-ul tău!”
BestJobs lansează campania „Donează cu CV-ul tău!” și îi încurajează pe candidați să își actualizeze CV-ul pe platformă. Pentru fiecare CV adus la zi, BestJobs direcționează o sumă de bani către unul dintre cele trei proiecte de educație susținute de platformă, la alegerea candidatului. Cu informațiile completate în profilul de candidat, aceștia pot atrage oferte de muncă potrivite, dar pot și aplica mai simplu atunci când descoperă un job potrivit.
„«Donează cu CV-ul tău!» a apărut din dorința de a susține candidații să își urmeze visurile și să nu înceteze să caute jobul potrivit, pentru că satisfacția profesională contribuie foarte mult la sentimentul de împlinire. În plus, prin această campanie, îi încurajăm pe candidați să facă un bine atât pentru ei, dar și pentru cei din jur, pentru că BestJobs donează o sumă de bani în numele lor către 3 proiecte de educație, prin care le dăm șansa generațiilor următoare să devină niște profesioniști încrezători și să își urmeze aspirațiile în carieră”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs.
Cele trei cauze dintre care candidații pot alege sunt dezvoltate și implementate împreună cu două organizații specializate în proiecte educaționale: Școala de Valori și Asociația pentru Responsabilitate Socială „Plan B”. Prin proiectul „Creștem Viitor”, Școala de Valori își propune să sprijine 30 de copii din familii cu situații financiare precare să se pregătească și să reușească la examenul de Bacalaureat. Alături de Asociația „Plan B”, BestJobs se alătură proiectelor „Superheroyi de Ucraina”, un hub de suport și activități didactice, în care copiii ucraineni refugiați se bucură, zilnic, de o copilărie normală, și „Primul meu CV”, un program de instruire și dezvoltare dedicat elevilor de clasa a XII-a din comunitățile rurale vulnerabile, ce are ca obiectiv responsabilizarea, motivarea și oferirea unei viziuni asupra viitorului a 100 de beneficiari direcți și peste 350 indirecți.
Pentru a susține una dintre cauze, candidații trebuie să intre pe pagina dedicată și să își completeze sau să își actualizeze CV-ul, iar BestJobs va direcționa o sumă de bani către cauza aleasă.
Sondajul a fost efectuat în perioada 25 aprilie – 13 mai pe un eșantion de 837 de utilizatori de internet din România.