Potrivit unui studiu realizat de Gfk România, ponderea românilor de peste 15 ani care deţin cel puţin un produs bancar a crescut de la 53% în martie 2008 la 57% la finele primului trimestru din acest an. De asemenea, pragul de 10 milioane de utilizatori a fost depăşit la jumătatea anului trecut.Cel mai utilizat produs este cardul de debit, în condiţiile în care mai multe firme fac angajaţilor carduri pentru încasarea salariilor. Gradul de cunoştinţe bancare este totuşi redus, o m
Potrivit unui studiu realizat de Gfk România, ponderea românilor de peste 15 ani care deţin cel puţin un produs bancar a crescut de la 53% în martie 2008 la 57% la finele primului trimestru din acest an. De asemenea, pragul de 10 milioane de utilizatori a fost depăşit la jumătatea anului trecut.
Cel mai utilizat produs este cardul de debit, în condiţiile în care mai multe firme fac angajaţilor carduri pentru încasarea salariilor. Gradul de cunoştinţe bancare este totuşi redus, o mare parte a utilizatorilor se rezumă la a scoate toţi banii de pe card imediat ce le-a fost virat salariul, doar o treime ştiu că un card se poate folosi şi la cumpărături.
Pe locul doi se află creditele pentru nevoi personale, 19% dintre români contractând un astfel de împrumut. Valoarea este mai mică decât în urmă cu un an, ca dovadă a faptului că au fost contractate mai puţine credite decât numărul celor achitate integral.
Depozitele la termen se numără printre produsele care au câştigat mult în popularitate în ultimul an, deşi utilizarea acestora este în continuare la un nivel scăzut. Ponderea românilor care utilizau această metodă de economisire a crescut de la 3% în martie 2008 la 7% în luna similară a acestui an.
„Totuşi, în România gradul de utilizare a produselor bancare este încă scăzut dacă îl comparăm cu cel din alte ţări din Europa Centrală şi de Est. O comparaţie pe baza mediilor anului 2008 arată că România se află mult în urma majorităţii vecinilor, doar în Bulgaria produsele bancare fiind utilizate mai puţin decât pe piaţa românească”, se arată într-un comunicat al companiei de cercetare de piaţă GfK România.