Este vorba de butonul "Do Not Track", iar această decizie vine ca urmare a apelului lansat de Casa Albă către Congres, privind aprobarea unui proiect de lege ce vizează drepturile de confidenţialitate, prin care oamenii ar avea mai mult control asupra datelor personale pe care giganţii online le colectează.
Companiile au fost de acord să nu mai utilizeze datele referitoare la obiceiurile oamenilor de navigare pe internet în scopuri publicitare sau în scopuri medicale, de credit sau de ocupare a forţei de muncă, informează Wall Street Journal. În schimb, datele pot fi folosite, în continuare, pentru cercetări de piaţă şi dezvoltarea de produse. De asemenea, butonul Do Not Track nu va bloca anumite companii, cum ar fi Facebook, să-şi urmărească membrii prin intermediul butonului "Like" (Îmi place).
"Este un început bun. Dar vrem să ajungem la punctul în care să nu mai fii urmărit deloc, dacă asta este alegerea ta", a declarat a declarat Christopher Calabrese, consilier în cadrul Uniunii Americane pentru Libertăţi Civile.
Mozilla a fost prima care a adăugat această opţiune browserului Firefox, la începutul anului trecut. La scurt timp, butonul Do Not Track a fost făcut disponibil şi de Internet Explorer, iar Apple l-a inclus în cea mai recentă versiune a sistemului de operare, Mountain Lion.
Dar chiar dacă internauţii au apăsat acest buton, activitatea lor a fost în continuare urmărită, iar asta pentru că agenţiile de publicitate şi companiile nu au fost de acord cu noul sistem. Anunţul de joi înseamnă că cele 400 de companii din Coaliţie vor începe să adopte şi să respecte acest sistem, în nouă luni.
Este de aşteptat ca gigantul Google să introducă opţiunea Do Not Track pentru Google Chrome până la sfârşitul acestui an, pentru ca browserul să poată semnala faptul că utilizatorii nu doresc ca firmele de publicitate să le urmărească obiceiurile de navigare.