Mai precis, un call-center trebuie să-și plătească angajații pentru cele zece minute necesare pentru a-și porni sistemele și pentru a se conecta, și nu numai atunci când încep să efectueze sau să primească apeluri la ora 9 AM.
Decizia a fost anunțată de Instanța de la Haga, după ce un angajat a decis să acționeze în instanță call-centerul Teleperformance din Zoetermeer, Olanda.
Hotărârea poate avea consecințe majore pentru mai mulți angajați
Potrivit angajatului, a trebuit să înceapă să facă apeluri la ora 9 dimineața, ceea ce i-a impus să se prezinte la serviciu mai devreme pentru a-și pune sistemele online și să se autentifice acolo unde era nevoie. Totuși, Teleperformance nu l-a plătit pentru acel timp de pregătire, când lucra activ pentru companie.
În acest context, Instanța a decis că Teleperformance trebuie să plătească angajatul pentru timpul de pregătire de 10 minute, datând de la începerea angajării. Este vorba despre 2.900 de euro.
Potrivit presei internaționale, hotărârea poate avea consecințe majore pentru Teleperformance și alte call-centeruri din Olanda. Mai mult, această decizie ar putea fi adoptată și de instanțele altor țări.
Teleperformance are în momentul de față aproximativ 3.600 de angajați în Olanda
Teleperformance, o multinațională franceză, are în momentul de față aproximativ 3.600 de angajați în Olanda, iar decizia ar putea-o costa milioane de euro, conform informațiilor publicate de NOS.
Elly Heemskerk de la sindicatul FNV este încântată de verdict. Aceasta crede că decizia va provoca agitație mult dincolo de centrele de apeluri. Potrivit specialistei, din ce în ce mai mulți angajați se plâng de timpul petrecut la serviciu, dar neplătit.
„Gândiți-vă, de exemplu, la oamenii care trebuie să se schimbe sau să pornească un sistem. Schimbarea hainelor face, de asemenea, parte din timpul de lucru”, a declarat Elly Heemskerk, potrivit informațiilor publicate de sursa menționată.
Sindicatul FNV ar prefera o compensare colectivă decât să fie nevoit să lupte în instanță în fiecare dintre aceste cazuri. În schimb, a făcut apel la membri să se prezinte în cazul în care au povești similare cu cea prezentată anterior. Astfel, mai multe persoane ar putea beneficia de pe urma unor astfel de decizii.