Cursele cu trenul spre Aeroportul „Henri Coandă” vor fi suspendate temporar marți și miercuri, pe 14, respectiv 15 martie.
Este vorba despre cele care fac legătura între Gara de Nord din București și Aeroportul Internaţional Otopeni „Henri Coandă”, din cauza unor revizii la electromecanismele de macaz și la schimbătoarele de cale, la dispoziția călătorilor fiind pusă linia de autobuz 780.
12 curse din cele 72 prevăzute în orarul zilnic de circulație al trenurilor care merg pe relația București Nord – Aeroport „Henri Coandă” vor fi suspendate pe 14 şi 15 martie, în intervalul orar 09:00 – 13:30, timp în care va fi scoasă de sub tensiune linia de contact.
Astfel, pentru călători va fi pusă la dispoziţie linia de autobuz 780, care va funcţiona pe 14 și 15 martie între orele 09:00 şi 14:22, în locul trenului de aeroport. Autobuzul va face legătura între Gara Basarab, Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Otopeni „Henri Coandă”.
Stațiile de autobuz rămân la fel
Autobuzele liniei 780 vor opri, pe ambele sensuri, în staţiile: Gara Basarab, Gara de Nord, Clăbucet, Piaţa Presei, Aeroport Băneasa, Institutul Meteorologic, Aleea Privighetorilor, AMCO, Primăria Otopeni, Aeroport Henri Coandă Plecări, Aeroport Henri Coandă Sosiri.
Reviziile la electromecanismele de macaz și la schimbătoarele de cale sunt prevăzute de două ori pe an, conform reglementărilor feroviare.
Vom avea metrou până la aeroportul Otopeni
Ministrul Transporturilor a anunțat, la finalul lunii feburarie, că a fost semnat contractul pentru construcția unui nou sector al Magistralei 6 de metrou din București. Este vorba despre secțiunea Tokyo – Aeroport Otopeni, un contract ce ar urma să fie finalizat în patru ani de la data emiterii Ordinului de Începere.
Contractul în valoare de 1,28 miliarde de lei (fără TVA) pentru proiectarea şi execuţia secţiunii Tokyo – Aeroport Otopeni a Magistralei 6 de metrou a fost atribuit unei asocieri de constructori şi proiectanţi din Turcia, a anunţat pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Potrivit acestuia, lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni) al M6 va avea o lungime de 7,6 km. Finanţarea contractului este asigurată din fonduri de la bugetul de stat şi fonduri externe rambursabile, iar lucrările sunt programate să dureze 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere.
„Vor fi realizate 6 staţii de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. După finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou şi va asigura legătura între actuala staţie de metrou 1 Mai existentă şi Aeroportul Otopeni”, a notat Grindeanu.