Tentatia de a gasi atatea marfuri la un loc este mare si buzunarele celor care trec pragul unui hipermarket sau al unui centru comercial nou se golesc rapid. Ca urmare, comerciantii care isi deschid magazine in astfel de vaduri comerciale au vanzari din ce in ce mai mari, mult mai mari decat daca ar fi avut un magazin la strada, chiar situat pe Magheru sau Calea Victoriei, cele mai bune zone din Bucuresti. „Exista tendinta de concentrare si crestere a vanzarilor pe aceste centre, ceea ce afecteaza operatiunile pe zona de comert cu amanuntul din centrul orasului”, afirma Eugen Barta, director al Ina International SRL, care detine magazinele Ina Center. „Vanzarile in magazinele din centrele comerciale cresc rapid, spre deosebire de cele in magazinele obisnuite, unde stagneaza sau au o crestere mai mica”, declara Eugen Barta, care completeaza apoi ca planurile de viitor ale firmei au in vedere toate centrele comerciale noi care se vor deschide. In acest moment, lantul Ina Center, care vinde produse de parfumerie de lux, detine 18 magazine in toata tara.Interesant si imbucurator pentru clienti este faptul ca preturile nu sunt afectate de locatie. Un parfum se vinde la acelasi pret in galeriile comerciale din Carrefour Orhideea sau din Cora, in magazinul de pe Calea Victoriei sau altul din oricare alt oras din tara. Acest procedeu de uniformizare a preturilor (si a promotiilor sau a reducerilor!) este practicat de majoritatea lanturilor de magazine care si-au construit branduri in anumite domenii: la fel procedeaza magazinele de haine TinaR, Karotte, Staf Collection, Madame etc., cele de pantofi Leonardo sau de electrocasnice si electrice Flanco, Altex, Domus. „Clientii au inceput sa aleaga galeriile si centrele comerciale, unde gasesc de toate la un loc. De aceea si Karotte prefera sa fie in Unirea Shopping Center, unde sunt zeci de firme concurente, dar unde exista multi cumparatori”, afirma Oana Georgescu, director de imagine al firmei Karotte, specializata pe articole de imbracaminte si incaltaminte pentru femei. De asemenea, in galeriile hipermarketurilor au aparut marci care nu mai existau inainte pe piata romaneasca. Ronen Haliva, general manager la Lee Cooper Romania, marturiseste: „Am deschis primul magazin Lee Cooper din Romania in urma cu trei saptamani, la Carrefour Orhideea. Rezultatele de pana acum sunt incurajatoare si avem in plan deschiderea mai multor magazine, pe parcursul anului viitor. Pentru acest magazin am luat in considerare cateva criterii, printre care targetul Lee Cooper, numarul mare de vizitatori asteptati, standardul magazinelor, mediul si locatia foarte buna a hipermarketului”. Lee Cooper este o marca americana de blugi premium, care se potriveste foarte bine cu ideea de galerie comerciala a unui hipermarket sau de mall.”Pe termen mediu, Lee Cooper isi va dezvolta reteaua de magazine si in alte orase mari din tara, dar si aici vom alege magazine ce vor face parte din mall-uri sau alte centre comerciale mari”, adauga reprezentantul firmei.Consultantii imobiliari considera ca piata imobiliara pe segmentul de retail este in dezvoltare. „Se simtea nevoia de mai multe centre comerciale pe piata bucuresteana, chiar si cu deschiderea Carrefour Orhideea si Cora exista cerere ce nu este acoperita de oferta. Faptul ca ambele centre comerciale de tip hipermarket au fost deschise intr-un timp atat de scurt nu are un impact negativ asupra vreunuia dintre ele, fiind deja inchiriate in proportie de 100%”, declara Monica Barbu, director Departament Rezidential Colliers International.Pentru ca exista o cerere sustinuta in crestere pentru spatii comerciale de lux, in acest an nu vom vedea magazine goale in vaduri bune, indiferent de preturi si indiferent daca sunt la strada sau in centre comerciale moderne.Chiriile la spatiile comerciale din BucurestiLocatie Chirie lunaraBucharest Mall 120 USD/mpUnirea Shopping Center 100 USD/mpZona Magheru 100 USD/mpCalea Victoriei 60 USD/mpCalea Dorobanti 50 USD/mpGaleriile comerciale de la Carrefour 50 euro/mpCalea Mosilor, stefan cel Mare, Kogalniceanu, Titulescu 30 USD/mpGaleriile Victoria 30 USD/mpZonele Iuliu Maniu, Pantelimon etc. 15 USD/mp
Mai multe magazine de lux, dar acelasi pret
16 octombrie 2003, 12:00
Ultima modificare în 16 octombrie 2003, 15:00
Tentatia de a gasi atatea marfuri la un loc este mare si buzunarele celor care trec pragul unui hipermarket sau al unui centru comercial nou se golesc rapid. Ca urmare, comerciantii care isi deschid magazine in astfel de vaduri comerciale au vanzari din ce in ce mai mari, mult mai mari decat daca ar fi avut un magazin la strada, chiar situat pe Magheru sau Calea Victoriei, cele mai bune zone din Bucuresti. "Exista tendinta de concentrare si crestere a vanzarilor pe aceste centre, ceea ce afectea
Etichete: arhiva,
Lee Cooper
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Plan de afaceri pentru burse
- ProSport ramane liderul pietei sportive
- Nemtii ofera pachete speciale de servicii pentru studentii straini
- Investitorii nu se grabesc sa aleaga Romania
- Jos Microsoft, insa ce punem in loc?!
- Cea mai buna muzica e pe Internet
- RNC a facut inginerii cu domenii virtualer
- General Motors vrea sa scoata Daewoo de pe piata
- Peste 3.000 de dolari pentru patru zile de Olimpiada
- Romania figureaza pe agenda UE la rubrica „diverse”