Mai nou, zbori cu cardul de credit şi primeşti credit pentru că zbori

După modelul operatorilor aerieni tradiţionali, companiile low cost introduc cardul de credit cobranded, destinat celor care călătoresc mult. Prima mişcare a făcut-o Wizz Air. Dornic să biruie în competiţia  de pe piaţa locală, operatorul low cost Wizz Air, a cărui cotă în România a ajuns la 49%, a decis să stimuleze vânzarea biletelor de avion printr-un card de credit în lei, branduit împreună cu BCR, a cărui limită de împrumut ajunge până la 20.000 de lei fără

După modelul operatorilor aerieni tradiţionali, companiile low cost introduc cardul de credit cobranded, destinat celor care călătoresc mult. Prima mişcare a făcut-o Wizz Air.

Dornic să biruie în competiţia  de pe piaţa locală, operatorul low cost Wizz Air, a cărui cotă în România a ajuns la 49%, a decis să stimuleze vânzarea biletelor de avion printr-un card de credit în lei, branduit împreună cu BCR, a cărui limită de împrumut ajunge până la 20.000 de lei fără garanţii sau 100.000 de lei cu garanţii. Este, de altfel, prima mişcare de acest fel a unui operator aerian low cost în România. Wizz Air are un parteneriat asemănător cu Erste Bank în Ungaria. „Ne aşteptăm să emitem 3.000 de carduri până la finalul anului“, spune Igor Zganjer, directorul executiv al diviziei de carduri din cadrul BCR. „Sperăm ca într-un an de zile să avem 10.000 de posesori de astfel de carduri, cifră apropiată celei din Ungaria“, adaugă acesta.

Ca orice alt plastic bancar, şi Mastercardul BCR Wizz Air presupune costuri pentru client. În situaţia în care rambursezi suma utilizată în 12 rate, dobânda anuală este de 26,66%, adică ROBOR la trei luni plus marja băncii, de 19,5%. La toate acestea, se adaugă o taxă anuală de mentenanţă în valoare de 35 de lei.

Cum îl obţii şi de ce ai face-o

Ce presupune, mai exact, parteneriatul companiei aeriene cu instituţia financiară? Ca în cazul acordării oricărui alt gen de împrumut, pentru a obţine cardul cobranded, clientul trebuie să aibă un istoric bun în privinţa rambursării creditelor luate anterior de la bănci. Dacă însă are reputaţie de rău-platnic, şansele sale de a obţine cardul se diminuează. „Va trebui să depună suma drept garanţie, plus 10% dobândă. Spre exemplu, dacă vrea un card cu o limită de 2.000 de lei, clientul va depune această sumă, plus 10%, adică 2.200 de lei“, explică Igor Zganjer. „Clientul are astfel şansa să-şi îmbunătăţească istoricul şi, în acelaşi timp, să obţină cardul dorit“, adaugă el.

Mastercardul cobranded BCR Wizz Air oferă câteva facilităţi deloc de neglijat celor care fie călătoresc mult cu acest operator, fie folosesc la cumpărături 70% din suma acordată. Un client care achiziţionează online un bilet de avion de la Wizz Air are o perioadă de graţie la rambursare de până la 53 de zile, nu plăteşte taxa de rezervare percepută la cumpărarea biletelor de avion şi primeşte gratuit asigurarea de călătorie. „De asemenea, ca bonus, pentru fiecare tranzacţie online efectuată cu acest card pentru cumpărarea biletelor de avion, posesorul primeşte puncte de fidelitate, a căror valoare este de 4% din valoarea tranzacţiei, în condiţiile în care un leu înseamnă 100 de puncte“, spune Gyorgy Abran, directorul comercial al Wizz Air. Astfel, presupunând că un pasager plăteşte cu cardul bilete de avion în valoare de 1.000 de lei, primeşte bonus 40 de lei, adică 400 de puncte. Un alt avantaj este bonusul de 2% din valoarea tuturor cumpărăturilor plătite cu cardul cobranded.

Dacă este primul operator low cost care lansează pe piaţa noastră un astfel de produs, Blue Air este aproape obligat să răspundă prin lansarea unui produs similar pentru clienţii săi.

Competitorii Wizz Air în Europa, Easy Jet şi Ryanair, au pornit în urmă cu doi şi respectiv trei ani astfel de parteneriate, care oferă mai mult sau mai puţin aceleaşi avantaje. În Marea Britanie, Easy Jet (companie care în România are o cotă de piaţă de 2%) colaborează cu CityBank din 2008. Ryanair (cu o cotă de piaţă ceva mai mică de 2% la noi) a lansat, la rându-i, în 2007 un card co-branded cu GE Money, divizia financiară a General Electric.

Ne aşteptăm să emitem 3.000 de astfel de carduri până la sfârşitul anului, iar într-un an să avem 10.000 de posesori de carduri, ca în Ungaria.
Igor Zganjer, directorul diviziei de carduri, BCR

1,4 mil. de pasageri a transportat Wizz Air în şi din România în acest an. Se estimează că până la finalul lui 2010, va ajunge la 2 milioane de pasageri

Avantaje

– Pentru sumele cheltuite, se primesc puncte care pot fi transformate în bilete

– Perioada de graţie este de până la 60 de zile la plăţile efectuate cu cardul

– Scutire de comisionul aplicat uzual la cumpărarea online a biletelor de avion

– Creditul trebuie rambursat în rate lunare de minimum 3% din suma utilizată.