Dacia a vândut de aproape şase ori (5,6 – n.r.) mai puţine autovehicule în România decât pe pieţele externe în prima jumătate a acestui an, dintr-un total de 153.826 unităţi.
Dintre acestea, Dacia a vândut la export 130.668 vehicule, cu 60,4% mai mult faţă de primul semestru din 2008. În aceeaşi perioadă, compania a înregistrat o scădere cu 49,5% pe piaţa din România, unde a comercializat 23.158 vehicule, din care 21.542 autoturisme şi 1.616 vehicule utilitare.
„Deşi pe piaţa din România marchează o scădere cu 49,5% faţă de primul semestru 2008, acest rezultat permite mărcii Dacia să îşi păstreze poziţia de lider detaşat pe piaţa internă”, se arată într-un comunicat al producătorului auto.
Cota de piaţă a Dacia, apropiată de 30%, a înregistrat însă o uşoară creştere faţă de perioada similară a anului trecut, datorită scăderilor înregistrate de celelalte mărci prezente pe piaţa locală.
În total, Dacia a vândut, în primele şase luni, cu 20,3% mai mult faţă de nivelul înregistrat în perioada ianuarie – iunie 2008 (127.842 unităţi).
Europa Occidentală, cheia succesului Dacia
Scăderea de pe piaţa internă a fost compensată de exporturi, care au crescut cu 60,4% în primul semestru, la 130.668 vehicule.
„Cu 95.667 unităţi înmatriculate, Europa Occidentală reprezintă prima destinaţie pentru exporturile Dacia. În plus, Dacia este marca auto cu cea mai rapidă creştere a vânzărilor pe piaţa vest europeană în primul semestru al anului 2009 (+99,8%)”, se mai arată în comunicatul Dacia.