Statistica Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) prezintă, așa cum era de așteptat, o situație sumbră. În primele nouă luni ale acestui an au fost înmatriculate doar 49.128 de autoturisme noi față de 55.881 în aceeași perioadă a anului trecut. În aceste condiții, este posibil ca la finalul anului numărul de autoturisme intrate în circulație să nu depășească 72.000 de unități.
În ciuda faptului că luna septembrie este, istoric, una în care înmatriculările cresc simțitor față de august, rezultatul din acest an arată și din acest punct de vedere o scădere. Astfel, dacă în august 2012 au fost înmatriculate 5.044 autoturisme noi, în septembrie numărul acestora a fost de doar 4.736. În aceste condiții, revenirea prognozată de unii importatori pentru toamna acestui an se dovedește a fi de fapt o amplificare a reculului pieței. Iar continuarea trendului actual ne poate duce la o piață anuală mult mai redusă decât se estimase inițial.
Este interesant de observat că, în timp ce mărcile de volum precum Dacia (-23,08%), Chevrolet (-38,68%), Fiat (-35,06%), Opel (-44,90%), Renault (-22,64%), Skoda (-10,89%) sau Volkswagen (-4,42%) afișează scăderi destul de importante, mărcile premium și de lux se bucură de creșteri. Astfel comparând rezultatul din primele nouă luni ale acestui an cu perioada similară din 2011 se poate observa că Audi a crescut cu 30,95%, BMW cu 27,92%, Mercedes-Benz cu 1,83%, în timp ce Bentley și-a majorat vânzările cu nu mai puțin de 400% – e drept, la un volum extrem de redus -, Ferrari a crescut cu 11,11%, Jaguar cu 200%, Porsche cu 68,67%, iar Infiniti cu 110%.
Citește și: Ce mai înseamnă România pentru industria auto europeană