Mai puţini bani pentru publicitate

Proiecţia agenţiei Zenith Optimedia se bazează pe încetinirea economică din China, Rusia şi Brazilia.

Încetinirea economică înregistrată în China, Rusia şi Brazilia îşi va face simţite efectele asupra cheltuielilor globale cu publicitatea în acest an, potrivit unui studiu publicat astăzi de agenţia Zenith Optimedia, transmite Reuters. Zenith Optimedia şi-a redus cu 0,2 puncte procentuale, până la 4,0%, prognozele referitoare la creşterea cheltuielilor globale cu publicitatea în 2015. Agenţia a subliniat că lumea nu se mai poate baza pe pieţele emergente pentru a susţine creşterea, adăugând că în acest an se aşteaptă ca America de Nord, Europa şi Japonia să aibă o contribuţie mai mare la creşterea cheltuielilor globale cu publicitatea, pentru prima dată după 2006.

În schimb, în 2015, cheltuielilor globale cu publicitatea ar urma să înregistreze o creştere accelerată de 5%, graţie Jocurilor Olimpice din Brazilia şi a alegerilor prezidenţiale din SUA, susţine Zenith Optimedia. În plus, anul viitor, publicitatea pe Internetul mobil va devansa, pentru prima dată, publicitatea din ziare, fiind responsabilă pentru 12,4% din cheltuielile globale cu publicitatea faţă de 11,9% în cazul ziarelor. "Asistăm în prezent la cea mai rapidă tranziţie din istorie a bugetelor de publicitate, pe măsură ce marketerii şi agenţiile de publicitate se străduiesc să ţină pasul cu tendinţa consumatorilor de a îmbrăţişa stilul de viaţă mobil", a declarat directorul Zenith Optimedia, Executive Steve King. Zenith Optimedia este o divizie a Publicis Groupe, al treilea mare grup mondial de advertising, în funcţie de cifra de afaceri, după WPP şi Omnicom.

Sursa: AGERPRES