Cea mai așteptată autostradă pentru bucureșteni se finalizează la sfârșitul acestei luni. Lucrările pentru ultimii 3,5 km din autostrada Bucureşti-Ploieşti sunt finalizați în proporție de peste 90%.
Următorul lot de autostradă se inaugurează la sfârșitul acestei luni, ne-au declarat oficialii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. „În funcție de vreme, constructorul termină lucrările pentru ultimii 3,5 km de autostradă. Am cerut ca finalul acestei luni să însemne finalizarea lucrărilor. Se va putea circula pe autostradă de la București la Ploiești. Am cerut să fie executate lucrările de marcaje și semnalizare pentru tot lotul de autostradă, de la centură până la intrarea în București”, ne-au explicat oficialii CNAIR.
Potrivit Registrului Operaţiunilor Generatoare de Plăţi afişat pe site-ul CNAIR, Aktor SA, liderul asocierii Aktor SA – Euro Construct Trading ’98 SRL, constructorul ultimilor 3,5 km din autostrada Bucureşti-Ploieşti, încasează circa 8,1 milioane lei. Construcţia autostrăzii Bucureşti – Braşov, tronson Bucureşti – Ploieşti, sector km 0+000 – km 3+325 costă 129,18 milioane lei, fără TVA. În data de 18 decembrie 2015, oficialii Companiei de Drumuri au semnat contractul de proiectare si executie a ultimilor 3,5 km de autostradă în decembrie 2015.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în ziua de 1 februarie 2016. Oficialii CNAIR precizează că principalele probleme ale acestui proiect sunt obţinerea autorizaţiei de construire pentru tronsonul 1+600 – 2+450, exproprierea terenurilor nexpropriate până în prezent (8 imobile), imposibilitatea execuţiei lucrărilor în Valea Saulei şi finalizarea exproprierii digului aferent lacului.
Traseul autostrăzii începe din strada Petricani, în prelungirea străzii Fabrica de Glucoză. După ieşirea din Bucureşti, traseul sectorului de autostradă Bucureşti – Moara Vlăsiei este amplasat pe teritoriul administrativ al oraşului Voluntari, iar continuarea traseului se racordează la sectorul de autostradă deja construit. Autostrada Bucureşti – Ploieşti este singura din România cu trei benzi pe sens. Construcţia primilor 19,5 kilometri ai acestei autostrăzi a început în 2007 când a fost semnat contractul cu Asocierea Impresa Pizzarotti C SpA – Tirrena Scavi SpA. Până în anul 2015, când a încetat contractul cu asocierea menţionată, au fost construiţi 16,175 kilometri.