MAI vrea să angajeze peste 8.000 de persoane. Impactul bugetar va fi uriaș DOCUMENT

Sursă: INQUAM Photos / Octav Ganea

Un proiect de hotărâre de Guvern pus în dezbatere publică arată că Ministerul Afacerilor Interne intenționează să angajeze peste 8.000 de oameni. Dacă proiectul va fi aprobat, angajările de vor face din acest an.

MAI vrea să angajeze peste 8.000 de persoane. Impactul bugetar va fi uriaș DOCUMENT

Proiectul de hotărâre de Guvern pus în dezbatere publică prevede majorarea numărului angajaților Ministerului Afacerilor Interne. Potrivit proiectului este vorba despre 8.500 de posturi, dintre care 146 militari, respectiv 121 ofițeri, 25 maiștri militari și 8.400 personal civil.

În cazul în care proiectul primește undă verde, Ministerul Afacerilor Interne va începe angajările din acest an, până în 2025. În document se mai arată că impactul financiar al cheltuielilor de personal în bugetul de stat este în medie de 264 de milioane de lei anual. Din acești bani, 187 milioane de lei vor reprezenta cheltuielile suplimentare la bugetul de stat. Restul se va întoarce la buget sub forma de asigurări sociale și impozit pe venit.

Potrivit notei de fundamentare, cel mai mare impact bugetar va fi înregistrat în anul 2025. Atunci, bugetul de stat va trebui să suporte o cheltuială suplimentară în valoare de 340 milioane de lei.

Cum se vor face angajările?

În document nu este menționat cum se vor face angajările. Totuși, metodele de angajare GSU presupun că personalul necesar se recrutează din școlile specializate, Academia de Poliție, Facultatea de Pompieri și Școala de Subofițeri Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești.

Este posibil ca și aceste unități de învățământ să suplimenteze numărul de locuri propuse pentru școlarizare.

“Orientarea către această categorie de personal prezintă următoarele avantaje: – oferă posibilitatea de ocupare a posturilor de subofițer din structurile de intervenție cu personal deja pregătit și cu experiență în domeniu, prin formarea de subofițeri din rândul soldaților și gradaților profesioniști; – creează condițiile încadrării unor persoane cu contract pe o durată determinată la a cărui termen de expirare instituția poate opta între a reînnoi sau nu contractul; – implică cheltuieli cu personalul net inferioare costurilor care ar fi generate de creșterea numărului de subofițeri; – asigurarea crearea unei structuri de tip „piramidal” la nivelul subunităților de intervenție, pe viitor ponderea urmând să o reprezinte categoria soldaților și gradaților profesioniști, subofițerii urmând a fi menținuți în funcții de conducere și coordonare primară a intervenției”, se arată în proiect.

Nota de fundamentare poate fi consultată integral, aici.

Sursă foto: INQUAM Photos / Octav Ganea