Optical Network, care operează centrele de optică medicală Optiblu, a cumpărat cele şapte magazine ale Sover Optica Shops, parte a grupului Sover Optica. Valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică.
Prin integrarea magazinelor Sover, Optiblu îşi consolidează poziţia de retailer de optică medicală – în total, reţeaua numără acum 28 de magazine, din care 25 sunt operate direct de Optical Network, iar trei sunt operate în franciză. Sover Optica Shops a încheiat 2011 cu o cifră de afaceri de peste 4,5 mil. lei (aproape 1 mil. de euro), şi un număr de 50 de angajaţi.
“Această nouă etapă este o componentă a strategiei noastre de business ce a demarat în luna februarie a acestui an, atunci când Sover Optica a devenit un grup de distribuţie compus din societăţi comerciale distincte, cu o structură specializată şi flexibilă”, explică logica mişcării Doina Badiu, administratorul grupui de firme Sover în România.
Cum a renunţat la retail, Sover Optica îşi mută acum atenţia pe partea de distribuţie a articolelor destinate îngrijirii vederii (deţine firmele Sover Optica (monturi optice, ochelari de soare, accesorii, echipamente pentru investigatii optometrice şi aparatură pentru laboratoarele de optică) şi Optical Lenses (lentile oftalmie corectoare Hoya)).
Ce urmează la Optical Network? „Am preluat magazinele şi personalul angajat în cadrul lor. Urmează, în cursul următoarelor şase luni, un proces de rebranding şi modernizare a spaţiilor preluate, în paralel cu trainingul de personal şi implementarea metodelor de management aplicate la Optiblu”, spune Raluca Cimpianu (foto), directorul executiv al firmei.
Optical Network – cu afaceri de 14, 5 mil. lei (aprox. 3,2 mil. euro) şi 125 angajaţi – deţine cel mai mare magazin de profil din ţară (Optiblu din Carrefour Feeria Băneasa – 200 mp); suprafaţa medie a celorlalte magazine e de 50-60 mp, iar investiţia în amenajare şi stocul de marfă ajunge la 70.000 – 80.000 de euro.
Core business-ul afacerii îl reprezintă ramele şi lentilele de corecţie a vederii, care generează 75% din cifra de afaceri, segmentul de ochelari de soare reprezintă 20%, iar 5% este contribuţia accesoriilor.
Optiblu are în portofoliu mărci care acoperă toate segmementele de preţ – economic (mărcile proprii Life şi Montini), mediu/de mijloc (Polaroid, Pepe Jeans, Benetton, Sisley, Replay, Exte, Diesel) şi lux (Gianfranco Ferre, Moschino, Missoni şi Lindberg, ochelar la care preţurile încep de la 3.000 de euro). Ochelarii midlle-luxury, mai ales cei de soare, au vânzări mai mari în magazinele din mall-uri, decât în cele stradale.
„Planul de expansiune are în vedere valorificarea oportunităţilor din piaţă din perioada următorilor 2-3 ani (…) Expansiunea ţine cont de resursele financiare ale firmei, fonduri proprii şi credite”, spune directorul executiv al Optical Network. Cu patru divizii – retail, distribuţie, francize şi o nouă divizie de audiometrie -, compania estimează că va încheia 2012 cu afaceri de 4 milioane de euro. Retailul deţine ponderea principală, adică 75% din totalul cifrei de afaceri.
Piaţa opticii medicale din România, estimată de Asociația Patronatul Optica la 100 – 130 de milioane de euro, este împărţită între câteva reţele mari de magazine specializate (Optiblu, Optiplaza, Opticris, Optinova) şi peste 1.000 de firme mici, care deţin 1–2 unităţi.