În încercarea de a-și spori veniturile, companiille low cost au început să promoveze destinații internaționale recunoscute ca puternice centre de business.
”Am investit foarte mult în interiorul aeronavelor, în modernizare și în servicii noi pentru pasageri. Avem posibilitatea să atragem și segmentul de business”, spune Gheorghe Răcaru, director general al Blue Air, companie care a devenit cunoscută pe segmentul low cost în urmă cu zece ani și care, între timp, s-a repoziționat ca o companie de Smart Flying.
Potrivit acestuia, acest segment ”se duce în jos” și, de aceea, companiile care au prețuri mai scăzute au început să ofere tot felul de facilități. ”Avem cerere pentru segmentul de business către destinații precum Bruxelles, Stuttgart, Koln, Nisa”, adaugă Gheorghe Răcaru.
În general, segmentul de business nu înseamnă mai mult de 8 – 10 procente din vânzări la companii low cost, inclusă fiind aici și Wizz Air, în timp ce la companii de linie se apropie de 20 de procente.
Dar nu este o regulă, mai ales că, în ultimii ani, o parte din clienții de business au migrat către companiile cu prețuri mai scăzute.
Un exemplu este Tarom, care, din cauza tarifelor foarte mari pe segmentul de business, a pierdut mai mult de jumătate din veniturile încasate, în mod normal, până anul trecut.