Petronius Secăreanu a preluat conducerea filialei locale a Canon în august 2010, iar în 2011 în ciuda calamităților a reușit să crească afacerile japonezilor în țara noastră.
“În contextul unei perioade care nu promitea nimic încurajator, Canon a reușit să înregistreze în 2011 creșteri pe toate grupele de produse din portofoliu. După cutremurul din Japonia au urmat inundațiile din Thailanda, ambele având un impact negativ asupra capacităților de producție și a afacerilor partenerilor noștri. Cu toate acestea, atât pe segmental consumer, cât și pe cel de business, printr-o politică de consolidare a relațiilor cu partenerii existenți, aceștia au reușit să genereze rezultate mult mai bune comparativ cu 2010,” explică Secăreanu.
În ceea ce priveşte anul acesta, directorul general al Canon România estimează că, din rezultatele avute până în prezent, trendul va fi acelaşi, iar compania va reuşi să îşi consolideze poziţia pe toate categoriile de produse.
Veniturile Canon în România sunt generate de trei segmente: foto-video , produse printing pentru utilizatorii finali şi produse printing pentru business. În ultima periodă se pare că acest din urmă segment aduce cei mai mulţi bani companiei.
“Pe fondul unui consum mai redus datorită dificultăţilor financiare din România, produsele de printing pentru segmentul business au înregistrat creşteri mai mari. Asta şi pentru ca tocmai aceste probleme financiare au generat nevoi clare referitoare la scăderea de costuri, gestionarea corectă a printingului. Acestor nevoi ne-am adresat cu soluţii foarte eficiente precum Uniflow, soluţii de management al fluxului de documente ce pot genera scăderi de costuri pe printing de până la 30-40%. Produsele foto au înregistrat o creştere semnificativă în segmentul camerelor profesionale, iar în categoria printing pentru consumatorii finali, imprimantele inkjet au înregistrat cele mai bune rezultate”, a declarat Secăreanu.
DSLR, segmentul cu cel mai mare interes pentru Canon
Din portofoliul Canon, cele mai vândute și de ce nu, cele mai cunoscute de publicul larg, sunt produsele foto. Cum a fost piața în 2011? Potrivit lui Secăreanu anul trecut, în țara noastră, s-au vândut 300.000 de aparate foto.
“În prima jumatate a anului 2011 am avut o prezenţă puternică în zona echipamentelor semiprofesionale și profesionale, atingând o cotă de piață pe acest segment de 40-45%. Pentru gama de compacte cota de piață se situează în jurul valorii de 15%. Din datele furnizate de parteneri estimăm o creștere a cotei de piață de 2% pe compacte și 5% pe DSLR, acesta din urmă find și segmentul cu cel mai mare interes pentru Canon. În ceeea ce privește segmentul de print pentru consumatorii finali cota de piață a fost estimată la 37% pentru imprimatele inkjet”, potrivit lui Secăreanu.
În privința aparatele foto, managerul Canon spune că piața se polarizează, pe de-o parte către produsele de buget, care fac cele mai mari volume, pe de altă parte către produsele care înglobează tehnologie de ultimă oră, precum aparatele DSLR și către camerele compacte  din categoria ultrazoom sau fashion, precum seriile SX, G sau Ixus.
Legat de aparatele foto DSLR, Petronius Secăreanu estimează că peste 100.000 de români dețin în prezent  aparate din această categorie.
Cine este Petronius Secăreanu

–    A  absolvit Universitatea Politehnică din București în 1993;
–    A fost consultant în cadrul companiei de training Ascendis;
–    Între octombrie 2007 și februarie 2009 a fost director general adjunct al distribuitorului de electrocasnice Marelvi, iar din decembrie 2002 și până în octombrie 2007 a fost manager în cadrul Philips România ;
–    A mai lucrat la Whirlpool România și Xerox Romania;
–    Produsele Canon preferate sunt DSLR-ul Canon EOS 5D Mark III cu obiectiv EF 70-200 mm, imprimanta multifuncțională Pixma MG8250 și dacă ar fi să aleagă o tipografie digitală, aceasta ar fi ImagePress 6010.