Adevărul Holding şi-a majorat capitalul social cu 28,6 milioane de euro în urma unei decizii a Adunării Generale a Acţionarilor care a avut loc chiar pe 31 decembrie 2009, potrivit documentelor transmise la „Monitorul Oficial”.

Cei 28,6 milioane de euro (212,4 milioane de lei) nu sunt „capitaluri proaspete”, ci datorii ale Adevărul Holding către Rompetrol Holding şi care au fost convervite în acţiuni.

În afaceri, conversia creanţelor terţilor în acţiuni se practică fie când societatea debitoare are nu are posibilitatea de a rambursa împrumuturile, fie când creditorul doreşte să preia controlul asupra afacerii eliminând ceilalţi acţionari.

Nu este prima majorare de capital la Adevărul Holding. În 2008, acţionarii au adoptat o decizie similară, capitalul social urcând de la 1.000 de lei la aproape 8 milioane de lei, în condiţiile în care, în 2007, trustul ajunsese la capitaluri negative de 14,4 milioane de lei. În bilanţul de pe 2008, societatea a declarat capitaluri negative de 56 de milioane de lei. Cum se ajunge la capitaluri negative în bilanţul unei societăţi? Atunci când pierderile acumulate de societate sunt mai mari decât capitalul social plus eventualele rezultate pozitive din anii anteriori.

Reducere dramatică a participaţiei lui Corneţeanu

În urma majorării de capital decisă în 2009, directorul general al Adevărul Holding a rămas cu o participaţie la capitalul societăţii de doar 0,26%. Când a pornit la drum, alături de Dinu Patriciu, în trustul Adevărul Holding, lui Răzvan Corneţeanu (foto), preşedinte şi director general al Adevărul Holding, i s-a alocat o participaţie de 5%.

După majorarea de capital din 2008, numărul de acţiuni deţinute de directorul de la Adevărul a crescut de la 5 la 55.840, iar participaţia sa în societate s-a majorat de la 5% la 7%.

Directorul general al trustului se lăuda recent, într-un interviu acordat pentru www.paginademedia.ro, că activitatea de distribuţie a cărţilor prin Editura Adevărul ar fi una profitabilă.

Potrivit datelor financiare de la ANAF, Adevărul Holding a înregistrat piederi de peste 48 de milioane de lei în 2008 şi de 12,4 milioane de lei în 2007. Grupul de media a avut însă o politică de marketing agresivă, cotidianul „Adevărul” ajungând, datorită inserturilor de carte, cel mai bine vândut ziar quality la sfârşitul lui 2009, cu vânzări medii de peste 136.000 de exemplare pe ediţie, cifra fiind dublă faţă de vânzările înregistrate în ultimele 3 luni ale lui 2008.