‘Problema este că dacă noi mărim taxa auto de la anul, până în 2012 o să livrăm o sumedenie de bani bulgarilor. Deci, o să încurajeze suplimentar ce se întâmplă acolo. Categoric, numărul românilor care vor alege să-şi înmatriculeze maşinile în Bulgaria va creşte. La ei se poate altfel din acelaşi motiv din care turismul Bulgariei e aşa cum este şi din acelaşi motiv pentru care noi continuăm să dăm bani vecinilor bulgari pentru schi şi pentru Litoral’, a atenţionat Tudor.

Acesta a adăugat, totodată, că dacă banii strânşi de pe urma noilor taxe auto ar avea ca destinaţie dezvoltarea infrastructurii de drumuri şi autostrăzi, românii ar trece mai uşor peste acest impediment.

‘Din punctul meu de vedere, este greu de spus dacă e bine sau e rău. Dacă banii ăştia se vor folosi în infrastructură, cred că până la urmă orice om poate să treacă peste o creştere a taxei auto. Dacă însă banii se duc în cu totul altă parte, atunci e o problemă’, a spus Milan Tudor.

Întrebat care este opinia sa în legătură cu introducerea din 2011 a taxei de primă înmatriculare pentru maşinile dotate cu motorizări Euro V, şeful ADPAR a precizat că aceasta nu reprezintă o măsură protecţionistă, ci doar un mijloc de strângere a banilor la buget.

‘Părerea mea este că taxa pentru Euro V nu face altceva decât să aducă mai mulţi bani la buget. Asta este singura explicaţie firească. Până una alta, observăm că inclusiv pentru maşina naţională, Dacia, în momentul de faţă se plăteşte taxă auto, de exemplu 800 de euro pentru un MCV nou-nouţ de 8.000 de euro. Deci, putem spune că nu este nici măcar o măsură protecţionistă, ci o modalitate de a aduce bani la buget’, a subliniat preşedintele ADPAR.

Ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely, a anunţat, miercuri, la Cluj, că taxa auto va fi majorată, de la 1 ianuarie 2011, cu 25 până la 50 de procente.

În acest sens, oficialul MMP a menţionat că România are acceptul Uniunii Europene /UE/ pentru introducerea unor noi taxe de primă înmatriculare, fiindcă nu face altceva decât să majoreze nişte taxe deja existente şi să introducă o taxă mică la autovehiculele Euro V.

Potrivit propunerii ministerului de resort, la Euro V urmează să fie achitată o taxă de 116 euro pentru maşinile noi, de 91 de euro pentru cele vechi de doi ani, în cazul unei motorizări de 1.100 cmc.

Taxa se va ridica la 680 de euro pentru maşinile noi şi 618 euro pentru cele vechi de doi ani, în cazul autoturismelor cu 2.000 cmc. În cazul celor cu motor de 3.000 cmc, noua taxă auto va fi de 2.160 euro pentru cele noi, respectiv de 1.706 pentru cele vechi de doi ani.

La maşinile Euro 4, taxa auto de la 1 ianuarie va fi de 483 euro la cele vechi de un an, cu motor de 1.400 cmc, faţă de 380 euro – vechea taxă auto, şi de 399 euro la o maşină veche de trei ani, faţă de 315 euro vechea taxă.

La autoturismele Euro 4 cu motor de 2.000 de cmc, noua taxă va fi de 1.281 euro la o maşină veche de doi ani faţă de 1.060 euro taxa veche, respectiv de 1.424 euro la maşinile vechi de patru ani faţă de 899 euro în vechea formă a taxei auto.

La Euro 3, la un autoturism cu motor de 1.400 cmc, noua taxă ajunge la 998 euro la maşinile cu o vechime de 7 ani, faţă de 673 în vechea formă a taxei, respectiv la 880 de euro pentru maşinile vechi de opt ani faţă de 594 de euro în 2010.

În ceea ce priveşte motorizările Euro 2, la un motor de 1.400 cmc, taxa pentru un autoturism vechi de zece ani este de 2.428 euro, faţă de 1.618 în vechea formă a taxei, respectiv de 1.499 de euro la maşinile vechi de 12 ani, faţă de 1.000 euro în prezent.

Ministerul Mediului lucrează la o facilitate suplimentară pentru maşinile hibrid şi electrice, astfel încât acestea să nu plătească taxa de primă înmatriculare.
SURSA: Agerpres