Între 60% şi 87% dintre vizitatorii mallurilor aflate în proprietatea Argo, cel mai mare proprietar de centre comerciale din România, au ca scop achiziţionarea de produse alimentare, conform unei cercetări de piaţă realizată de fondul de investiţii.
Cei mai mulţi cumpără şi îmbrăcăminte şi încălţăminte, "vârfurile" pe acest segment înregistrându-se la confecţii în Sibiu (40% dintre vizitatorii centrului comercial inclus în studiu) şi Suceava (circa 37% dintre vizitatorii Shopping City Suceava). Cosmeticele şi produsele de întreţinere se află pe locul al treilea în topul articolelor cumpărate, cele mai mari procente în acest sens fiind înregistrate la cumpărătorii din parcurile comerciale Argo din Iaşi (29%) şi Sibiu (23%); produsele IT şi electronicele au cel mai mare succes în Sibiu şi Suceava, fiind achiziţionate de circa 13% dintre cumpărătorii celor două malluri.
Studiul a fost realizat de compania de consultanţă DTZ Echinox, la solicitarea Argo, prin intervievarea unui eşantion de 2.400 de persoane în oraşele în care Argo deţine parcuri comerciale: Sibiu, Suceava, Oradea şi Iaşi.
Majoritatea persoanelor au vizitat parcurile comerciale cu scopul firesc de a-şi face cumpărăturile, dar studiul arată că mulţi au avut drept obiectiv inclusiv compararea sau verificarea preţurilor produselor, cele mai mari procente în acest sens fiind înregistrate în Sibiu (15,2% dintre vizitatori) şi Suceava (circa 10%). Mesajele promoţionale şi ofertele speciale au atras în centrele comerciale circa 13% dintre vizitatorii Shopping City Sibiu, 10,2% dintre cumpărătorii din Era Shopping Park Iaşi, 8,5% dintre vizitatorii Shopping City Suceava şi 5,8% dintre orădenii care au intrat în Era Shopping Park Oradea.
Circa 19,5% dintre vizitatorii Shopping City Sibiu şi aproape o treime dintre clienţii Shopping City Suceava au vizitat centrele respective inclusiv pentru a se relaxa. "Parcurile comerciale nu mai constituie demult doar o locaţie în care oamenii îşi fac cumpărăturile, aşa încât rolul centrelor în ceea ce priveşte relaxarea şi distracţia este în mod firesc confirmat de acest studiu. De asemenea, conform cercetării, campaniile de discounturi, concertele şi târgurile tematice sunt pe primele locuri în topul acţiunilor pe care şi le doresc vizitatorii şi, dacă în ansamblu această concluzie nu ne surprinde, diferenţele de la o regiune la alta sunt interesante", a arătat Graham Kilbane, COO Argo. Astfel, ieşenii intervievaţi au plasat târgurile tematice pe primul loc în topul evenimentelor care îi stimulează să viziteze centrul comercial, urmate de premiile instant, în timp ce pe ultimul loc au clasat evenimentele mondene. Sibienii, în schimb, sunt atraşi în primul rând de discounturi, urmate de concerte şi preferă mai puţin evenimentele sportive organizate în parcurile comerciale; primele două locuri sunt aceleaşi şi în ceea ce priveşte centrul comercial analizat în Suceava, în timp ce orădenii intervievaţi au arătat că îşi doresc în primul rând multe concerte, iar abia apoi discounturi.
"În ceea ce priveşte profilul demografic al vizitatorilor centrelor comerciale, segmentul principal este reprezentat de bărbaţi, cu vârsta mai mică de 30 de ani, care au studii universitare. În condiţiile în care România are o populaţie în proporţie de 51,4% de sex feminim, conform ultimului recensământ din 2011, iar shoppingul este considerat tradiţional o ocupaţie feminină, rezultatele studiului arată că asistăm la o transformare interesantă a publicului centrelor comerciale, care reflectă dinamica mixului de retaileri şi mai ales a facilităţilor de entertainment din centrele comerciale", a precizat Graham Kilbane.