Makis Seriatos: “Trebuie sa fii foarte rapid”

«Am facut campania dlui Papadopulos in Cipru si suntem foarte mandri ca a ajuns presedinte. Am fost platiti pentru asta, deci este o slujba ca si a voastra. Nu poti spune ca e un lucru bun sau rau, e un job!» Capital: De ce ati ales afilierea cu GMP in Romania? Makis Seriatos: Am avut in vizor cinci agentii. Nu pot spune care sunt acestea pentru ca nu e politicos. Ar insemna sa spunem ca o agentie este buna si alta e slaba, iar in afacerea asta noi credem ca



«Am facut campania dlui Papadopulos in Cipru si suntem foarte mandri ca a ajuns presedinte. Am fost platiti pentru asta, deci este o slujba ca si a voastra. Nu poti spune ca e un lucru bun sau rau, e un job!»

Capital: De ce ati ales afilierea cu GMP in Romania?


Makis Seriatos: Am avut in vizor cinci agentii. Nu pot spune care sunt acestea pentru ca nu e politicos. Ar insemna sa spunem ca o agentie este buna si alta e slaba, iar in afacerea asta noi credem ca toti sunt buni. Principalul motiv pentru care am ales agentia lui Felix Tataru (patronul GMP – nota red.) a fost ca avem aceeasi atitudine in afaceri, in general. Noi investim mai degraba in oameni decat in echipamente si „utilitati“. Banii reprezinta, intr-adevar, o parte importanta, dar este dificil sa gasesti oameni care sa urmeze aceeasi viziune in afacerile specifice domeniului.



Capital: Cum l-ati cunoscut pe Felix Tataru?

Makis Seriatos: Acum sase luni, cand m-am intalnit cu Bogdan (Enoiu – directorul general McCann Romania – nora red.) in Grecia la o reuniune regionala a agentiilor din grupul McCann. (Makis Seriatos a fost director regional al retelei McCann – nota red.) Atunci Bogdan mi l-a recomandat pe Felix. Bogdan cunoaste piata, stie despre ce vorbeste si, hai sa spunem ca este un prieten! Am cunoscut piata romaneasca datorita lui mult mai bine decat as fi facut-o in calitate de turist de afaceri. Bogdan este un tip in care putem avea incredere sa ne recomande agentii.



Capital: Si in sase luni ati luat decizia de afiliere cu GMP?

Makis Seriatos: Am luat aceasta decizie cam in 45 de zile, dupa mai multe discutii. Pentru noi este foarte important ca agentia sa inteleaga tipul afacerii si sa gasim oameni care sa lucreze pentru telecomunicatii. Trebuie sa fie o agentie care reactioneaza rapid, iar oamenii trebuie educati pentru a vedea lucrurile intr-un anumit fel. In acest domeniu, trebuie sa fii foarte rapid, ca intr-un razboi: concurenta are un mesaj, iar tu trebuie sa-i raspunzi in doua zile. Pentru asta ai nevoie de un partener strategic, cu oameni creativi care sa reactioneze rapid cu un raspuns.



Capital: Operatorul de telefonie mobila CosmOTE va fi primul client Ashley de care se va ocupa GMP in Romania? Cand va incepe campania?

Makis Seriatos: Da, bineinteles, campania va fi condusa de GMP/Ashley si va incepe la sfarsitul acestui an.



Capital: Ce alti clienti veti mai aduce pe piata romaneasca?

Makis Seriatos: Nu vreau sa dau detalii, dar cred ca pana la inceputul anului viitor o sa aveti niste noutati in directia asta. Nu este politicos sa spun acum ca vom lua un cont sau altul.



Capital: GMP a facut campania electorala pentru Traian Basescu. Este un dezavantaj sau un avantaj pentru imaginea Ashley in Romania?

Makis Seriatos: In Sud-Estul Europei, in aceste vremuri, politica este foarte importanta. Daca o agentie face campanie politica poate fi neplacut cateodata, daca ne gandim la zvonurile care apar, dar poate fi un lucru bun pentru agentie, care se apropie de media, de societate, de oameni, astfel comunicam mai usor cu ei si ne facem mai bine intelesi. Da, intr-adevar, cateodata poate induce o anumita legatura, dar noi credem ca este bine ca totul sa fie transparent. Prefer ca aceste campanii de comunicare sa fie facute la vedere, nu pe ascuns, cum s-a mai intamplat aici. Cred ca intelegeti ce vreau sa zic. E normal sa recunosti ce ai facut. Aceasta este treaba noastra, sa facem campanii de comunicare. Am facut campania domnului Papadopulos in Cipru si suntem foarte mandri ca a ajuns presedinte. Am fost platiti pentru asta, deci este o slujba ca si a voastra. Nu poti spune ca e un lucru bun sau rau, e un job!





Capital: Totusi, e un avantaj sau un dezavantaj pentru agentie?



Makis Seriatos: Este un dezavantaj, daca ma intrebati pe mine, pentru ca, chiar daca faci o treaba buna, vor exista mereu indoieli ca ti s-a dat contul ca o favoare. Pe de alta parte, in tarile mici, mai ales in Balcani, daca lucrezi in media, inseamna ca esti prieten cu cineva, cu un ministru sau cu altcineva, dar nu este un lucru grav. E normal, chiar si pentru aceasta industrie. Sa luam exemplul companiilor de cercetare. Daca faci o cercetare pentru un partid, asta inseamna ca esti apropiat de acesta? Dimpotriva, trebuie sa gandesti ca un adversar al partidului si sa ai o minte foarte clara ca sa-l poti sfatui corect. Trebuie sa fii sincer cu tine insuti in primul rand. Ceea ce vreau sa spun este ca pentru o anumita perioada poti sa te ocupi de un partid, ca apoi sa te ocupi de alt partid, de fapt iti faci treaba.





Capital: Vi se pare moral ca o agentie sa castige un buget public de la guvern fara licitatie?

Makis Seriatos: Pare ca este imoral, dar in mintea mea este moral. Trebuie sa am incredere in tine daca vreau sa lucrez cu tine. Licitatiile inseamna bani. Haideti sa clarificam ceea ce inseamna un cont public. Este vorba, pe de o parte, de un buget de media, si pe de alta parte, de creatie, consultanta etc. Sa lasam de-o parte media, unde se pot invarti bani, ceea ce e o alta poveste. Pentru partea de creatie, strategie, consultanta etc. da, cred ca se poate face fara licitatie, daca cineva te cunoaste si are incredere in tine. Dar in ceea ce priveste media, unde sunt bani multi, acolo trebuie facuta licitatie.

„Tinerii Insuratei“ Ashley WorldGroup si GMP

• GMP Advertising a devenit gmp/Ashley Bucuresti prin afilierea la Ashley WordGroup ce activeaza exclusiv pe piata Europei de Sud-Est.


• Ashley WorldGroup a fost creat in urma cu 15 ani la Atena si cuprinde mai multe companii specializate: Ashley&Holmes (advertising), United Media (Media), Alco Research (cercetare de piata), Politics (PR si comunicare politica), Le Spot Productions (productie evenimente), Going UP si Radical Com (BTL). Are 19 birouri in zece tari din Balcani. Pe langa CosmOTE, grupul mai detine clientii: Microsoft, Nokia, Puma, Panasonic. In 2005, grupul estimeaza o cifra de afaceri de 300 milioane euro.


• GMP s-a remarcat pe piata romaneasca prin campaniile electorale pentru Traian Basescu. A lucrat pentru Bucovina, Unilever si Monte Banato. Potrivit Capital, GMP a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de doua milioane euro.