Decoruri speciale de Crăciun, premii, artişti, Moşi Crăciuni din toate colţurile lumii: cam aşa arată mall-urile din Bucureşti în ultima lună din an. Toate acestea au scos câteva sute de mii de euro din bugetele de criză. „Ne-am dorit să oferim clienţilor noştri o lună decembrie deosebită din toate punctele de vedere, cu un ambient de sărbătoare, cu decoraţiuni specifice acestei perioade, dar, mai ales, cu o campanie din care să nu lipsească premiile de val
Decoruri speciale de Crăciun, premii, artişti, Moşi Crăciuni din toate colţurile lumii: cam aşa arată mall-urile din Bucureşti în ultima lună din an. Toate acestea au scos câteva sute de mii de euro din bugetele de criză.
„Ne-am dorit să oferim clienţilor noştri o lună decembrie deosebită din toate punctele de vedere, cu un ambient de sărbătoare, cu decoraţiuni specifice acestei perioade, dar, mai ales, cu o campanie din care să nu lipsească premiile de valoare”, a declarat pentru capital.ro Marius Barbu, retail development director Mivan Development, dezvoltatorul mall-ului Liberty Center din zona Rahova.
Băneasa Shopping City, Vitantis Shopping Center, Plaza România şi Bucureşti Mall pregătesc, de asemenea, evenimente cu totul şi cu totul speciale de Crăciun. Investiţiile în decoruri şi evenimente sunt însă pe măsură, după cum spun majoritatea companiilor.
Bugete de sute de mii de euro
Băneasa Shopping City a alocat un buget de marketing de 400.000 de euro pentru 2 luni de campanie, după cum a declarat pentru capital.ro Ali Ergun Ergen, CEO Băneasa Developments. „Această sumă include toate activităţile şi promovarea campaniei de iarnă: decorurile din centrul comercial, deschiderea patinoarului, amenajarea „Atelierului lui Moş Crăciun” destinat copiilor, X-mas Village, tombola, carnetul de reduceri, X-MAS Night Shopping Party şi multe alte evenimente”, explică oficialul mall-ului.
Liberty Center a alocat campaniei de sărbatori 300.000 de euro, „un buget substanţial”, după cum spune chiar Marius Barbu.
În cazul Vitantis Shopping City, suma alocată pentru perioadă Crăciunului se ridică în jurul valorii de 110.000 euro, în condiţiile în care, în 2008, abia ajunsese la 65.000 de euro.
Oficialii AFI Palace Cotroceni, cel mai mare mall din Capitală, deschis la începutul lunii noiembrie, susţin că nu au o sumă separată pentru sărbători. „Bugetul alocat decoraţiunilor de Crăciun este parte a celui aferent lansării mall-ului. Planul conceput pentru lansare a fost gândit astfel încât să transmită spiritul Crăciunului şi sfârşitului de an încă din momentul deschiderii”, a spus pentru capital.ro Israel Visel – mall manager AFI Palace Cotroceni Mega Fun.
Sărbătoarea a început din noiembrie
Chiar dacă Moşul vine abia în noaptea Crăciunului, mall-urile din Capitală s-au pregătit din timp să îl întâmpine.
„Încă de la începutul lunii noiembrie am demarat pregătirile pentru sezonul de iarnă. Acestea au inclus atât decorarea centrului comercial, cât şi debutul unor evenimente special dezvoltate pentru această perioadă”, spune Ali Ergun Ergen, CEO Băneasa Developments . Acelaşi curs l-au avut şi pregătirile din restul centrelor comerciale.
Liberty Center a pornit campania se Sărbători încă de pe 13 noiembrie, iar Vitantis Shopping Center a primit decorurile de rigoare din data de 20 noiembrie.
Ca urmare a pregătirilor, mall-urile din Capitală se aşteaptă la o creştere substanţială a traficului de vizitatori. Oficialii Băneasa Shopping City spun că cel mai probabil, în funcţie de atractivitatea evenimentelor şi ofertele magazinelor, numărul de vizitatori va creşte în medie cu 40% faţă de o lună obişnuită.
La Liberty, creşterea numărului de clienţi a fost estimată la 20-25%, însă primele evenimente demarat au arătată că cel mai probabil cifrele vor fi depăşite.
„Ambele centre comerciale au tradiţie pe piaţă şi beneficiază de un trafic constant. De obicei, în decembrie, în centrele comerciale Plaza România şi Bucureşti Mall traficul creşte cu 10-15%”, spun oficialii Anchor Grup. Vlad Dragoescu, investment manager Equest, companie-proprietar a centrului Vitantis, este şi mai optimist, mizând pe o dublare a traficului faţă de o lună obişnuită, la 370.000-380.000 de persoane.
Magazinele aşteaptă vânzări mai mari
Perioada Sărbătorilor nu este un motiv de bucurie doar pentru organizatorii de petreceri şi evenimente din mall-uri, ci şi pentru magazine. Motivul: pentru că perioada sărbătorilor este caracterizată de un apetit crescut pentru cumpărături, completat cu succes de ofertele magazinelor. „În aceasta perioadă, în funcţie şi de evenimentele speciale, promoţii şi reduceri, vânzările se pot dubla, mai ales în cazul produselor căutate în această perioadă, precum: jucării, decoraţiuni, cosmetice şi parfumuri”, spune oficialul Băneasa Shopping City.
Aceeaşi creştere va fi observată cel mai probabil şi în Bucureşti Mall şi Plaza România. „În anii trecuţi, existau magazine cu vânzări şi cu 50% mai mari decât în perioadele normale din an. Aşteptările noastre şi ale chiriaşilor noştri sunt în conformitate cu această perioadă din an şi situaţia economică actuală”, au spus oficialii Anchor Grup.
Magazinele de bijuterii şi fashion, luate cu asalt
Chiar din primele zile ale lunii decembrie, oficialii mall-urilor din Capitală au observat o creştere constantă a numărului de clienţi care au intrat pe uşile magazinelor de unde pot fi cumpărate cadouri.
„Constatăm o creştere a traficului în mai toate unităţile noastre, mai semnificativă în magazinele de îmbrăcaminte şi încălţăminte, dar şi în cele de cosmetice şi de bijuterii”, a declarat Barbu, de la Mivan.
În mall-ul din Băneasa, la mare căutare sunt magazinele de cadouri şi parfumeriile, unde clienţii pot găsi cadouri pentru toată familia. Tendinţa se menţine şi în mall-urile aparţinând Anchor Grup. „Segmentul de young urban professionals petrece cel mai mult timp în magazinele de fashion şi, în cazul femeilor, în magazinele de accesorii. Aproape toti clienţii noştri intră şi în magazinele de decoraţiuni interioare”, au spus oficialii celor două centre comerciale.
La Vitantis, lucrurile sunt mai complicate. „Aici vorbim de două direcţii. În galeria comercială sunt căutate decoraţiunile, accesoriile, cosmeticele şi jucăriile. Se vor vinde foarte bine şi bunurile de larg consum pentru că românilor le place să aiba masa plină de sărbători. Vor fi vânzări şi la Praktiker”, au spus oficialii companiei.
Ce evenimente speciale pregătesc mall-urile
Trecând de decoraţiuni, de brazi împodobiţi şi Moşi Crăciuni de pluş, mall-urile pregătesc şi programe cu totul şi cu totul deosebite. În Vitantis spre exemplu, designerii au creat un cer cu nori şi cu renii Moşului care aleargă – un concept special, inspirat din centrele comerciale americane. În plus, tot aici, clienţii îl pot vedea pe Moş Crăciun în mai multe ipostaze. „Începând cu data de 5 şi până pe 20 decembrie, Moşul va fi în persoana actorului Edudard Jirghiziu. El va primi copiii în diversele lui ipostaze, în functie de ţară – Santa Clause pentru SUA, Papa Noel pentru Spania sau Father Frost, îmbrăcat în albastru, pentru Rusia”, au spus oficialii centului comercial. De asemenea, va exista şi o seară a Crăciunului peruan.
În Liberty Center, organizatorii au adus treptat, de la începutul campaniei de Sărbători, o serie de artişti ai momentului, printre care Puya sau Alex.
La Băneasa Shopping City, Moşul a reuşit să prelungească programul magazinelor. „În zilele de 12 şi 13 decembrie, centrul comercial va fi deschis publicului până la miezul nopţii. În plus, pentru cei mai mari amatori de cumpărături, pe data de 18 decembrie va avea loc X-MAS Night Shopping Party. Centrul comercial va fi deschis publicului până la ora 2:00 dimineaţa”, a spus Ali Ergun Ergen.
Mai mult, Băneasa a pregătit X-mas Village, o zonă specială, amenajată la intrarea în mall, unde pot fi găsite în casuţe de lemn produse tradiţionale de sărbători. „În imediata apropiere a acestei zone, pe locul cinematografului Drive In, am amenajat şi deschis un patinoar de 600 mp”, a mai spus Ergun.
Plaza România dezvoltă pentru clienţii săi două concepte de evenimente: iarna în realitatea virtuală şi Crăciunul pentru copii. Clienţii mall-ului pot testa două simulatoare 3D de snowboard şi ski jet. Ambele sunt proiectate în aşa fel încât să redea cât mai fidel atmosfera unei pârtii de specialitate. Tot în Plaza Bucureşti va fi deschis un igloo gigant, înconjurat de decoruri specifice iernii lapone.
În acelaşi timp, la Bucureşti Mall va fi inaugurat caruselul lui Moş Crăciun, unde copiii se vor putea distra cât părinţii fac cumpărături.