AFI Europe România, proprietarul mallului din Cotroceni, a anunţat semnarea unui contract de închiriere cu lanţul de retail real,- pentru viitorul centru comercial pe care compania îl va construi în Bucureştii Noi, pe fosta platformă Laromet. Noul hypermarket, al cincilea din Bucureşti, va avea o suprafaţă de 12.000 mp.
„AFI Palace B.NOI va fi cel de-al treilea centru comercial dezvoltat de AFI Europe în România, după AFI Palace Cotroceni și AFI Palace Ploiești. Apreciem colaborarea de succes începută cu real,- în România și suntem convinși că ea va continua în aceași direcție și în cazul proiectului AFI Palace B.NOI”, a declarat David Hay, CEO AFI Europe Romania. real,- mai are un hypermarket deschis în Cotroceni.
Noul proiect AFI Palace B.NOI, a cărui construcţie este programată pentru acest an, va găzdui un centru comercial cu o suprafață închiriabilă de 30.000 mp, un magazin Do-It-Yourself cu o suprafață de 18.000 metri pătrați atașat coridorului principal al mall-ului și mai multe boxe adiționale de retail cu o suprafață comercială totală de 6.000 mp. Investiţia în proiect este estimată la 60 mil. euro, inclusiv valoarea terenului.
Dacă iniţial avea programate 5.300 de apartamente, noul plan indică doar 1.780 de unităţi şi nici acestea nu sunt o siguranţă. Proiectul avea programată o suprafaţă construită de 600.000 mp, dar aceasta a fost redusă drastic. Ca o fază ulterioară, este gândită şi o clădire de birouri în suprafaţă de 13.200 mp. Întregul complex comercial va beneficia de 1.900 de locuri de parcare.
Strategii de marketing
Un element de noutate pe piața locală de retail în ceea ce privește proiectul AFI Palace B.NOI îl reprezintă poziționarea hipermarketului real,- și a magazinului DIY, ambele conectate la galeriile comerciale din interiorul mall-ului. Este pentru prima dată când design-ul unui proiect de retail permite celor două ancore să fie unite cu galeria comercială a mall-ului printr-un coridor și o intrare comună, situație favorabilă consumatorilor care vor putea trece astfel cu ușurință dintr-un magazin în altul.
real,- Hypermarket, parte a grupului Metro, este prezent de cinci ani pe piața românească de retail, timp în care şi-a dezvoltat rețeaua în 18 orașe din țară.