Malvina Cervenschi a experimentat «efectul de zero»

Zero bani, zero know-how - acestea au fost ingredientele primelor bijuterii Malvensky. Acum, când vânzările se apropie de 40.000 de euro, Malvina Cervenschi caută cea mai bună formulă de extindere - şi nu duce lipsă de idei

În urmă cu un an, vocabularul Malvinei Cervenschi – cunoscută publicului larg de la pupitrul ştirilor TVR – era încă populat de cuvinte precum deadline, burtieră sau breaking news. A renunţat a televiziune, iar acum, studiile de piaţă şi planul de afaceri sunt lumea ei. Foarte pe scurt, „era o seară de primăvară, în urmă cu trei ani“, îşi aminteşte Malvina de momentul în care şi-a pus dorinţa de a fi propriul ei manager. Atunci a vândut, cu 200 de lei, primele două brăţări create de ea – „Aveam două pandantive pe care le-am pus pe şnur roşu şi le-am lăsat în atelierul prietenei mele, designerul Andreea Constantin (deţine brandul Rhea Costa – n.r). Nu erau branduite, nu erau împachete în niciun fel (…) mi s-a confirmat faptul că nu exista pe piaţa locală a bijuteriilor această brăţară cu şnur roşu, pe care eu o găseam în stăinătate fie la preţul de doi euro, fie la 200-300 de euro, în magazine renumite, şi a doua zi m-am apucat serios de treabă“, povesteşte ea.

Încet-încet „am construit brandul Malvensky, povestea din spatele lui, modalitatea de împachetare“. Îi place să creadă că brățările ei, pe fir roșu, sau alte culori, cerceii şi lănţişoarele îndeplinesc dorințe – „prin mesajul «Make a wish and let it happen», inscripţionat pe fiecare plic în care este împachetată o bijuterie Malvensky, încercăm să transmitem faptul că dorințele devin realitate atunci când le acorzi atenție“, arată Malvina Cervenschi de ce sunt bijuteriile ei altfel decât altele.

În paralel, a diversificat oferta de produse: a creat două colecţii de bijuterii „M by Malvina“ și „My First Diamond“ (se vinde exclusiv în magazinul Diamond Boutique) şi, de curând, a intrat pe un nou segment al pieţei accesoriilor, cu colecţia Marame, de eşarfe cu motive populare româneşti. Dar şi modalităţile de vânzare a lor. Mai întâi, Malvina a lansat primul magazin online desfășurat exclusiv pe platforma Facebook (decembrie 2011) – „Trebuia să găsesc o modalitate să fie mult mai uşor pentru clienţi să cumpere din orice colţ al lumii. Practic, mi-am dat mie posibilitatea de a vinde mai mult“ -, apoi, anul trecut, a deschis și primul Pop Up Store organizat de un brand de bijuterii din România (preţurile bijuteriilor pornesc de la 100 de lei şi pot trece şi de 2.000 de lei, iar eşarfele costă 450 de lei). Iar astăzi, brandul are cornere în cinci magazine din București, Timișoara și Iași. Şi, cel mai probail în 2014, va deschide şi primul magazin propriu Malvensky. Clienţii vizaţi? „Oricine… cred cu putere în faptul că oamenii îşi pot îndeplini dorinţele, dacă cineva sau ceva le aminteşte de ele. Inclusiv companiile pot face un cadou cu o semnificaţie“, răspunde Malvina. Mai departe, designerul pregăteşte lansarea unei noi colecţii de bijuterii din aur cu perle, safire, rubine şi smarale.

Inelele domină piața bijuteriilor

De la particular la general, nişa bijuteriilor speciale, premium şi high end (între cei mai importanţi jucători fiind şi reţele precum Cellini, Micri Gold, Helvetansa sau Cielo Venezia 1270) este probabil de câteva zeci de milioane de euro. Ca peste tot în lume, şi la noi inelele domină piaţa bijuteriilor (60% din vânzări, urmate de pandantive, lănţişoare şi cercei – 20%, brăţări – 10%), iar restul de 10% reprezintă vânzările de bijuterii pentru bărbaţi.

250 Preţul, în lei, al pandantivului cu îngeraş, care este bestseller. Se vând bine şi trifoiul, şi inimioara.

145
Valoarea estimată, în mil. euro, a pieţei locale a bijuteriilor. Românii „consumă“, în medie, 15 tone de bijuterii de aur pe an.