Sheryl Sandberg pleacă de la Facebook, unde a stat timp de 14 ani. Ea s-a alăturat echipei în 2008, ca mâna dreaptă a lui Mark Zuckerberg. Se va retrage în această toamnă din funcţia de director de operaţiuni al companiei, cunoscută acum sub numele de Meta
Sheryl Sandberg şi-a construit o imagine de director experimentat şi de femeie model care a contribuit la creşterea unei companii de 538 de miliarde de dolari prin supraîncărcarea maşinăriei sale de publicitate digitală, susține Financial Times.
Ea a fost acuzată că a încercat să ascundă sub preş controversele privind moderarea şi confidenţialitatea, în timp ce Facebook a trecut din scandal în scandal după alegerile din 2016 din SUA.
Facebook nu ar fi fost Facebook fără Sheryl Sandberg
„Facebook nu ar fi fost Facebook fără Sheryl”, a declarat David Jones, director executiv al The Brandtech Group şi fost director executiv al grupului de publicitate Havas. El a precizat că Sheryl Sandberg” a construit fundaţia care a permis ca Facebook să se dezvolte în ceea ce a devenit „cu bune şi rele”.
Sursa citată a susținut că pentru Sandberg şi Zuckerberg, momentul marchează o răscruce de drumuri, deoarece duo-ul de putere, care s-a îndepărtat în ultimii ani, încearcă acum să îşi refacă imaginea separat, după ani de control. Zuckerberg s-a concentrat asupra viziunii sale pentru metavers, într-un moment în care preţul acţiunilor Facebook se clatină, creşterea încetineşte şi concurenţa creşte. Sandberg, o democrată convinsă, a declarat că intenţionează să se concentreze pe familia sa şi pe activităţile filantropice, în contextul în care se speculează că ar putea intra în politică. Ea va rămâne în consiliul de administraţie al Meta.
Scandalurile în care a fost implicată mâna dreaptă a lui Zuckerberg
Despre Sandberg s-ar fi spus că ar fi făcut presiuni asupra Daily Mail pentru a renunţa la acoperirea negativă a fostului său iubit şi director executiv al Activision Blizzard, Bobby Kotick. Meta a declarat că problema a fost închisă. Separat, joi, The Journal a raportat o investigaţie privind utilizarea de către aceasta a resurselor companiei pentru a-şi planifica viitoarea nuntă cu directorul de marketing Tom Bernthal. Un purtător de cuvânt al Meta a declarat în legătură cu acest raport: „Nimic din toate acestea nu a avut niciun impact asupra deciziei sale personale de a pleca”.
Sandberg a fost creditată cu transformarea unui start-up răzleţ condus de „tech bros” de douăzeci şi ceva de ani într-un imperiu publicitar digital de invidiat în prima jumătate a mandatului său. Ea a proclamat că a fost „pusă pe această planetă pentru a scala organizaţiile” – şi a făcut-o. Conform datelor din oferta publică iniţială a Facebook, în 2009, vânzările companiei se ridicau la 777 milioane de dolari. Până în 2021, Meta a generat venituri de 117 miliarde de dolari.
Succesul ei, în parte, s-a datorat atenţiei meticuloase la detalii şi priceperii sale de networker desăvârşit, spun asociaţii.
Rolul important jucat în companie
„Ea a jucat un rol important în a-l face pe Mark Zuckerberg să ia foarte în serios comunitatea publicitară”, a spus Jones.
Sandberg s-a înconjurat, de asemenea, de aliaţi apropiaţi, în principal femei, din funcţiile sale anterioare de la Harvard, de la Trezorerie şi de la Google – supranumiţi „Prietenii lui Sheryl Sandberg”, sau FOSS. Modelul de afaceri pentru reclame pe care ea l-a iniţiat a fost, de asemenea, analizat. De asemenea, Sandberg a dobândit reputaţia de a nu reuşi să identifice problemele şi apoi de a deveni defensivă atunci când acestea izbucneau în scandaluri, încercând să controleze relatările din presă şi să se ferească de autorităţile de reglementare.
În 2018, New York Times a dezvăluit că, sub supravegherea lui Sandberg, Facebook a angajat Definers Public Affairs, o firmă de consultanţă cu înclinaţii republicane, pentru a răspândi dezinformări despre concurenţi şi critici.