Management pentru o lume noua

minima de cinci dolari pe ora pentru salariatii sai. Procesul de recunoastere a valorii capitalului uman incepuse. La sfarsitul secolului XX, Microsoft crease mai mult de 20.000 de milionari, oferind angajatilor posibilitatea de a cumpara actiuni. In ultimul deceniu, veniturile managerilor americani au crescut cu 570%, in timp ce un muncitor obisnuit a castigat cu doar 37% mai mult. Karaoke Capitalism este o carte despre o noua ordine mondiala, in care companiile sunt ostatece intre pretentiile

minima de cinci dolari pe ora pentru salariatii sai. Procesul de recunoastere a valorii capitalului uman incepuse. La sfarsitul secolului XX, Microsoft crease mai mult de 20.000 de milionari, oferind angajatilor posibilitatea de a cumpara actiuni. In ultimul deceniu, veniturile managerilor americani au crescut cu 570%, in timp ce un muncitor obisnuit a castigat cu doar 37% mai mult. Karaoke Capitalism este o carte despre o noua ordine mondiala, in care companiile sunt ostatece intre pretentiile unor consumatori din ce in ce mai sofisticati si cele ale unor profesionisti din ce in ce mai independenti si mai scumpi. Revolutia IT a dat oamenilor posibilitatea de a interactiona global si a eliberat companiile de constrangerile geografice, dar ultimul secol a produs si o mutatie profunda in conceptiile privind apartenenta la ceva. In Anglia, in 1900, doua treimi din populatie mergea saptamanal la biserica, astazi doar 5% au pastrat acest obicei. Oamenii au abandonat biserica si, pe masura ce lacasurile religioase s-au golit, omenirea s-a intors catre stat, cautand protectie si indrumare. In 1996, Bill Clinton spunea ca epoca guvernelor supradimensionate a apus. Chiar si in statele nordice, influenta statului in economie a scazut cu 20% in ultimii ani. Piata a devenit forta dominanta a timpului prezent, iar oamenii se intorc catre lideri care nu au nici o legatura cu statul sau biserica. Triburile moderne sunt diferite, sunt comunitati globale care impartasesc ceva comun. Republica lui Britney Spears are mai multi adepti decat populatia unora dintre statele europene. Republica Britney Spears este mai importanta decat o tara precum Belgia si are o putere de cumparare superioara. In intreaga lume, 50 de milioane de persoane sustin echipa Manchester United. Oamenii incep sa se lase condusi de vedete, in defavoarea institutiilor. Indivizii talentati sunt monopoluri mobile cu pasapoarte globale. Ei detin cheia celei mai rare resurse, competenta. Managerii si politicienii trebuie sa invete sa se descurce cu indivizi liberi sa faca, sa stie si sa fie ceea ce vor. Insa in lumea occidentala, rezervorul de talente se micsoreaza; in urmatorul deceniu, numarul celor aflati intre 35 si 44 de ani va scadea cu 15%. Corporatiile vor negocia cu echivalentele din afaceri ale unor vedete precum Michael Schumacher si va trebui sa cedeze in fata puterii consumatorului. In America, Universal Music a redus pretul CD-urilor cu 30%. In anii urmatori, marjele de profit vor avea grosimea unei felii de salam pentru majoritatea companiilor. Pe masura ce capitalul devine o resursa mai ieftina, managerii vor invata sa-si indrepte energia catre atragerea de talente si crearea de valoare pentru consumator. Numele jocului va fi inovatie. Dar tehnologia si o arhitectura organizationala moderna nu mai sunt suficiente in cursa pentru locul intai. In era darwinismului economic, supravietuirea si succesul devin o chestiune de adaptare si seductie. Noii castigatori sunt in competitie pentru inovarea rationala si emotionala.