Mangementul media a fost tema cel mai des abordată de cotidienele româneşti în cadrul articolelor legate de media(cu 22%), apărute în perioada ianuarie-martie 2007, o pondere semnificativă având materialele despre televiziunea publică. Cea de a treia serie a raportului “Tendinţe în reflectarea presei în presă”, realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), arată că tema managementului media a predominat în ianuarie-martie, in comparaţie cu perioadele anterioare, când topul celor mai frecvente teme media a fost dominat de referirile la conţinutul editorial şi practicile jurnalistice.
Ziarele monitorizate(Adevărul, Cotidianul, Evenimentul Zilei, Gândul, Jurnalul Naţional, România Liberă şi Ziua )au prezentat un număr semnificativ de materiale despre situaţia televiziunii publice şi managementul lui Tudor Giurgiu. Astfel, în primele trei luni ale acestui an au apărut în presa cotidiană circa 112 materiale numai despre TVR, printre temele abordate fiind criza financiară a instituţiei, pierderea drepturilor de difuzare a meciurilor din campionatul de fotbal autohton sau conflictul intern dintre Tudor Giurgiu şi Rodica Culcer.
Transferul jurnaliştilor şi al specialiştilor în marketing şi vânzări de la un trust de media la altul, în contexul apariţiei posturilor Kanal D şi Antena 2 şi a relansărilor unor publicaţii, a fost şi el dezvoltat în ziare. Ponderi importante au mai avut şi articolele despre practicile jurnalistice, proprietatea media, conţinutul editorial şi reglementarea audiovizualului. În cazul celor două săptămânale monitorizate -Capital şi Dilema Veche- au predominat articolele despre practicile jurnalistice – 24%, urmate de cele legate de conţinutul editorial – 14% şi de subiectele despre managementul media – 14%. Raportul pe primele trei luni ale lui 2007 subliniază că, spre deosebire de situaţia de anul trecut, s-au înmulţit articolele de opinie care critică practicile jurnaliştilor, în special a celor care realizează ştirile TV.
“Consumatorul media a apărut ca etalon. Se discută mai mult de calitatea materialelor jurnalistice decât de rating”, a explicat Ioana Avădani, directorul CJI. De asemenea, documentul mai arată că investiţiile în media ale miliardarilor români au provocat în presa românească o criză de resurse umane, care ridică necesarul de resurse umane la câteva mii de jurnalişti şi membri ai departamentelor comerciale (vânzari de publicitate şi marketing).
Sursa: Capital 27 Iunie 2007