”Clientul a fost întotdeauna conștient de reduceri. Când vremurile sunt grele, oamenii fac cumpărături mai mult în perioada de reduceri. În opinia mea, este în mod clar o greșeală să credem că clienții de lux nu dau nicio atenție reducerilor, dată fiind situația financiară actuală”, spune Mario Skouras, CEO Global Eye Investments, care a adus pe piața românească branduri precum Burberry, Sport Couture, Vans.

Cu alte cuvinte, consumatorul de produse de lux a devenit pur și simplu ”mai conștient de situația sa financiară”, ceea ce face în mod automat ca el sa fie mai conștient și de nevoile sale. Această schimbare s-a produs, evident, din cauza recesiunii sau datorită recesiunii. Depinde din ce unghi privești.

”Cu toții am trecut printr-o experiență unică în timpul evenimentelor financiare din ultimii ani. Această experiență a întrerupt activitățile noastre de zi cu zi, iar oamenii au fost afectați nu numai financiar, ci mai ales psihologic. Acesta este motivul pentru care, în sectorul de lux, oricât de dificil ar fi, oamenii încă mai încearcă să investească chiar și într-o singură achiziție, pur și simplu pentru că îi ajută să iasă din această stare psihologică și emoțională în care i-a adus criza”, mai spune Mario Skouras.

Practic, industria de lux, ca întreg, a fost într-adevăr afectată, ceea ce a dus la o reevaluare a priorităților atât pentru vânzător, cât și pentru cumpărător. Skouras crede că sectorul de lux din România va asista la mai multe intrări de branduri noi, în următoarele luni și va continua să fie un concurent puternic pentru segmentul de lux european.

”De fapt, a existat o creștere generală a acestui segment în ultimele câteva luni. Cred că acesta este doar începutul boom-ului secțiunii de lux pe care suntem pe cale să o experimentăm”, detaliază CEO-ul Global Eye Investments.

În acest context, Mario Skouras spune că, în prezent, ”încearcă” să se concentreze pe extinderea activității în București, prin deschiderea mai multor magazine de vânzare cu amănuntul și, de asemenea, prin încercarea de a extinde și de a spori prezența în online, pentru a putea ajunge mai ușor la clienții care locuiesc în afara Capitalei.

”Piața online românească este deosebit de puternica în comparație cu alte destinații europene. Cu toate acestea, în segmentul de lux, lucrurile stau puțin diferit, deoarece clientul simte nevoia să vadă produsele de aproape și să le încerce”, mai spune Skouras.