Managerii care au performat în vânzări

Vă prezentăm managerii comerciali și de vânzări care au avut un rol important în cadrul companiilor pe care le reprezintă. Iar la finalul lunii, îi vom cunoaște pe câștigători, la Gala Premiilor de Excelență în Management.

VOTEAZĂ AICI!

Proiectele puse la punct de managerii comerciali sau de cei de vânzări sunt pe cât de complexe, pe atât de importante. Iar cheia unor rezultate cât mai performante stă în comunicarea pe care fiecare o stabiliește, încă de la bun început, cu echipa sa. Astăzi, nicio companie nu poate funcționa fără acești specialiști, care sunt parte integrantă din tot ceea ce se întâmplă și care vin cu soluții pentru eficientizarea activității.

Tom Vermeiren, director comercial Carrefour România


Cu o ex­pe­riență de peste 15 ani în domeniul FMCG, Tom Vermeiren ocupă în prezent funcția de director comercial în cadrul departamentului de achiziții al Carrefour România. Absolvent de Master în anul 1996 al Facultății de Studii Comerciale din Anvers, Belgia, Tom Vermeiren își începe parcursul profesional în anul 2000 ca director de magazin la Carrefour Belgia. Calificările și implicarea l-au recomandat pentru a ocupa poziția de director regional pe divizia de hipermarketuri, pentru ca în iunie 2011 să acceadă la funcția de director FMCG, în cadrul aceleiași companii. Din luna februarie a anului 2015, a acceptat provocarea din România, preluând frâiele departamentului de achiziții comerciale. Astfel, în acest moment, Tom Vermeiren gestionează toată zona de achiziții în cadrul Carrefour România.​

Mihai Barbu, sales director Flanco Retail

Flanco a încheiat anul 2016 cu vânzări de 917 milioane de lei, cu 18% mai mult decât în anul precedent şi aproape dublu faţă de media de creştere a pieţei, de aproximativ 9,2%. 2016 a fost un an de extindere puternică pentru companie. Au fost inaugurate 25 magazine, ajungând la un total de 122 de spaţii în toată ţara. Investiţiile au fost pe măsură, din totalul de 14,3 milioane de lei, peste 70% fiind alocaţi deschiderilor de spaţii noi, relocărilor şi reamenajărilor. Strategia retailerului pentru 2017 este de creştere a profitabilităţii şi de consolidare a business-ului. Investiţiile planificate pentru anul acesta se ridică la peste opt milioane de lei. Compania are peste 1.500 de angajaţi şi deţine o reţea de 119 magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 74 de oraşe. Mihai Alexandru Barbu (39 de ani) coordonează activitatea magazinelor Flanco din iunie 2014, anterior fiind responsabil de zona de dezvoltare a serviciilor financiare şi non-financiare pentru clienţii Flanco.
 

Lucian Neagu, director comercial Agricover Credit IFN SA

Lucian Neagu, de profesie economist, face parte din echipa Agricover Credit din anul 2008, fiind primul angajat al departamentului de vânzări – comercial al companiei nou înființate, pe poziția de director regional Sud-Est. A venit din mediul bancar pentru două mari provocări: cea a unui nou început, ce era la acea vreme tânăra divizie a grupului Agricover care promitea o abordare flexibila a finanțării în agricultură, și ideea unui model de business inovator pentru mediul financiar – o echipă comercială mobilă, cu valențe mixte vânzare-finanțare, model păstrat și îmbunătățit permanent și care, de altfel, a asigurat o bună parte a succesului companiei. În numai cățiva ani, Agricover Credit a înregistrat o creștere rapidă ajungând să fie unul dintre jucătorii cheie în finanțarea producătorilor agricoli și prima instituție financiară din România care oferă produse financiare exclusiv fermierilor.

Octavian Matache, director de vânzări Impact Developer & Contractor

A intrat pe piaţa imobiliară în februarie 2013 ca manager de dezvoltare al firmei de consultanţă imobiliară Conadi şi, în decurs de un an, a avansat pe poziţia de şef al departamentului de servicii imobiliare al acestei companii. Experienţa sa în vânzări se întinde, însă, şi în domeniile telecom şi bancar, după ce a lucrat pentru Vodafone şi ING. În vara anului trecut, Octavian Matache a preluat poziţia de director de vânzări şi marketing al dezvoltatorului imobiliar Impact. Compania tocmai înregistrase cel mai bun rezultat semestrial din 2008 până în prezent, ceea ce a pus o presiune suplimentară pe el. Totuşi, Octavian a reuşit să păstreze ritmul alert de vânzări de apartamente din cartierul Greenfield din Pădurea Băneasa. Astfel, Impact a încheiat anul trecut 433 de contracte şi 130 de precontracte pentru locuinţe în cadrul proiectului din Băneasa, adică a fost cel mai bine vândut cartier rezidenţial din Bucureşti în 2016.

Răzvan Vasile, director comercial Alexandrion Grup


A fost numit director comercial la Alexandrion Grup în aprilie 2014 și de atunci a avut o contribuție importantă la dezvoltarea companiei, care s-a extins pe piața din România constant, pe baza unei strategii coerente, conform cu poziția de lider pe piața băuturilor spirtoase. Răzvan Vasile a contribuit la consolidarea poziției brandurilor companiei, începând cu vinarsul Brâncoveanu, comercializat în variantele XO, VS și VSOP, cât și a produselor sub marca SABER. De asemenea, mărcile Alexander și Kreskova au o poziție stabilă și contribuie la cifrele de vânzări. Nu în ultimul rând, din portofoliul de produse proprii trebuie amintite băuturile spirtoase Alexandrion și Cava D’Oro, care se bucură de o mare popularitate în rândul consumatorilor. Alexandrion Grup, ca lider de piață, își asumă și responsabilitatea derulării unor campanii pentru susținerea mișcării sportive din România, prin parteneriatele cu FC Universitatea Cluj, ASU Politehnica Timișoara sau, în tenis, cu Victor Hănescu. În sfera culturii și științei, compania, prin Fundația Alexandrion, susține Galea Premiilor Constantin Brâncoveanu, dedicate valorilor culturii românești și pe cea dedicată tinerelor talente, purtând numele lui Matei Brâncoveanu. Răzvan Vasile deține un titlu Executive MBA la Tiffin University și are o experiență anterioară de 9 ani în cadrul lanțului de retail Metro. 

Cătălin Dumitreasa, director comercial Elis Pavaje

Cooptat pentru calitățile sale, pe o poziție nou creată, Cătălin Dumitreasa este din anul 2016 directorul comercial al companiei Elis Pavaje. Experiența relevantă în negocieri și abilitățile de organizator au fost atuurile care i-au permis o adaptare rapidă la dinamica și specificul pieței de pavaj. Rezultatele de vânzari Elis Pavaje au fost peste așteptări, fiind în creștere cu 11,7% față de 2015. Cifra de afaceri, de peste 161 milioane de lei, a consolidat poziția de lider a companiei Elis Pavaje, pe piața de prefabricate mici din beton din România. Pentru 2017, Cătălin Dumitreasa declară ca Elis Pavaje și-a propus creșterea afacerilor cu 14%. „Pentru a reuși să ne atingem obiectivele de dezvoltare și pentru optimizarea costurilor, am luat decizia la nivel de management să deschidem cea de a treia fabrică de producție Elis Pavaje în Moldova, la Secuienii Noi“. În calitate de director comercial, Cătălin Dumitreasa supervizează activitățile de achiziții, vânzări, logistică și marketing. El a absolvit Facultatea de Silvicultură și Exploatări Forestiere Brașov, în urmă cu 25 de ani, iar apoi a fost director de achiziții la Silva Logistic Services.

Florina Ganga, director de vânzări / de dezvoltare Lagermax AED România

Florina Ganga s-a alăturat echipei Lagermax AED România în 2014. Experiența ei, căpătată în cei zece ani de activitate în domeniul transporturilor și logisticii, a fost extrem de importantă în rezultatele obținute de companie, Florina Ganga având un rol determinant în stabilirea și implementarea strategiilor de vânzări și de dezvoltare. Astfel, după o perioadă lungă în care businessul Lagermax AED a avut mult de suferit, odată cu schimbarea echipei de management, cifra de afaceri a companiei a început să crească spectaculos, ajungând de la aproximativ 4 milioane de euro în 2013 la 12 milioane de euro anul trecut. Explicația este simplă: pe lângă clienții tradiționali – din industria auto -, compania s-a îndreptat către noi domenii. În plus, s-a început dezvoltarea de noi servicii. Prin urmare, s-a consolidat un nou business de transport maritim și aerian, fapt care a determinat deschiderea, începând cu anul 2016, de departamente sau puncte de lucru în orașe precum Cluj, Timișoara sau Constanța.

Amelia Dinu, director comercial Medicover

Amelia Dinu are o experiență de peste 20 de ani în sectorul farmaceutic, iar de-a lungul timpului a ocupat funcții de management în diferite arii de activitate: Profit Head Operations, Sales & Marketing, Business Development, Channel Management & Team Management. Începând cu anul 2016, Amelia ocupă funcția de director comercial în cadrul Medicover România, unul dintre principalii furnizori de servicii medicale private și asigurări de sănătate din țară. Aici, anul trecut, ea a stabilit strategia comercială pentru furnizarea de servicii medicale și asigurări de sănătate corporate, la standarde europene, către angajatori de top din România. Medicover România este prezentă de peste 21 de ani pe piața serviciilor medicale private și dispune de o rețea de 19 clinici proprii în București și în țară și de un spital generalist.

Bogdan Badea, director de vânzări eJobs

Pentru Bogdan Badea, directorul de vânzări al platformei de recrutare eJobs, anul 2016 a fost un an plin de provocări, cărora le-a făcut față cu succes. Pe site au fost puse la bătaie în jur de 420.000 de poziții pe parcursul anului trecut, cu aproape 70% mai multe față de anul anterior. Cât despre companie, afacerile eJobs au raportat o creștere de 60% față de 2015, atingând pragul de 6 milioane de euro în 2016. De-a lungul timpului, Bogdan Badea a acumulat experienţă în vânzări şi business development în cadrul unor companii româneşti şi multinaţionale precum P&G, Accace sau Ernst & Young, unde a coordonat de-a lungul carierei echipe, proiecte şi portofolii complexe. Înainte de a lucra la eJobs, şi-a dezvoltat cariera în cadrul Smartree, în poziţia de Business Development & Strategic Alliances director.

Cristina Pîrjol, director comercial Fashion Days Group

În rolul ei actual, Cristina Pîrjol coordonează întreaga divizie de fashion din grupul Fashion Days, cu activități pe trei piețe, respectiv România, Bulgaria și Ungaria. Ea are peste 13 ani de experiență în fashion, trecând prin diferite zone ale industriei, de la proiecte în premieră pe plan local, precum cel mai mare „shop in shop“ de fashion, magazine monobrand și multibrand, și fashion online, provocare pe care a acceptat-o odată cu venirea în echipa Fashion Days, când domeniul era incipient în România. Cristina Pîrjol este absolventă a Facultății de Jurnalism, Hyperion București. Îi place să călătorească și o relaxează plimbările în natură, iar între hobby-urile ei se numără, evident, cumpărăturile online. Fashion Days Shopping SRL este cel mai mare retailer de modă online de pe piaţa locală, având operaţiuni şi pe pieţele vecine, în Bulgaria şi Ungaria. Anul trecut, afacerile companiei au ajuns la 228,2 milioane de lei.