Managerii firmelor de taxi şi închiriere au de-acum de îndeplinit mai multe condiţii pentru a putea ocupa o astfel de poziţie, potrivit unui act normativ publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 970 din 5 decembrie 2016, informează avocatnet.ro.

Hotărârea Guvernului nr. 879/2016 pentru aprobarea normelor privind pregătirea și atestarea profesională a managerilor de transport în regim de taxi și închiriere, document intrat în vigoare la momentul publicării, a creat cadrul legal pentru modul de pregătire și atestare profesională a acestor persoane.

Programul de pregătire profesională a managerilor de transport în regim de taxi și închiriere va include cursuri de drept civil, comercial, social, fiscal, gestionarea comercială și financiară a firmelor, precum și siguranța rutieră și securitatea transportului şi va cuprinde 30 de ore de curs. 

După încheierea cursului, candidaţii vor susţine un examen pentru obținerea certificatului de competență profesională a managerului de transport în regim de taxi și închiriere, în termen de cel mult 12 luni de la data absolvirii acestui curs.

Examenul va consta, conform documentului publicat luni în Monitor, într-o probă cu durata de 60 de minute, cuprinzând 60 de întrebări cu patru variante de răspuns, dintre care una singură va fi corectă.

De altfel, în expunerea de motive care a însoţit proiectul de act normativ lansat de Ministerul Transporturilor era explicat faptul că, până acum, managerilor companiilor de taximetrie li se solicita, în vederea eliberării autorizației de transport în regim de taxi, prezentarea unor certificate de competență profesională specifice transporturilor interne sau internaționale cu autobuze și autocare.

"Gama de cunoștințe dobândite în urma cursului de pregătire profesională a managerilor de transport conform OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere corespunde parțial necesităților de cunoaștere ale managerului companiei de transport în regim de taxi. Există subiecte comune ambelor profesii (drept fiscal, dreptul muncii, gestiunea economică a companiei de transport etc) însă aspectele specifice transporturilor în regim de taxi rămân fundamental diferite de cele privind transportul cu autobuze și autocare", scrie în documentul citat.