Principalii concurenti pe piata romaneasca de aragazuri au ramas, inca dinainte de 1990, trei mari producatori locali. O schimbare radicala s-a petrecut insa in luna decembrie a anului 1997, cand o mare companie multinationala a devenit actionarul principal al societatii Samus SA din Satu Mare. Datorita investitiilor masive facute aici, s-a reusit producerea unei game foarte variate de aragazuri, de la cele mai simple si ieftine, la modele de lux. Astfel, marca Zanussi, fabricata acum la Electrolux Samus SA, a devenit, de cativa ani, lider de piata.
Din cauza puterii scazute de cumparare a populatiei, urmatorii doi clasati in topul vanzarilor, Metalica Oradea si Tehnoton Iasi, si-au diminuat productia in ultimii patru – cinci ani. Astfel, daca luam ca baza de referinta anul 1997, nivelul productiei de la Metalica SA a scazut in 2000 cu 21%. Anul in curs se pare insa ca va fi ceva mai bun pentru societatea oradeana, existand premisele unei cresteri cu 10% fata de anul precedent.
Acelasi lucru s-a intamplat si cu producatorul din Iasi: de la peste 52.000 de aragazuri si resouri fabricate in 1997 a ajuns, in 2000, la 33.000 de unitati. Si in acest caz, previziunile sunt optimiste pentru anul in curs, nivelul livrarilor pe piata avand toate sansele sa-l depaseasca pe cel de anul trecut, cu cel putin 10 – 12%.
Tehnoton SA produce mai multe tipuri de aragazuri, al caror pret (fara TVA) porneste de la 1.780.000 lei si ajunge la 4.300.000 lei. Oferta se adreseaza, asadar, celor cu venituri mici si medii, care vor sa-si schimbe aragazul vechi (dimensiunea modelului Flame nu necesita modificari ale mobilierului existent in bucatarie), familiilor cu multi membri (indeosebi, modelul Flame 5) si celor care isi doresc facilitati suplimetare (aragazurile din inox Euroflame 4).
Importatorii concureaza pe segmentul premium
„In momentul de fata, firma depune un efort substantial pentru a-si retehnologiza sectoarele importante”, aflam de la Felix Hrestic, Marketing Manager la Tehnoton Iasi. Astfel, s-au facut deja demersurile necesare pentru ca in aceasta luna sa inceapa sa produca linia de vopsire in camp electrostatic si s-a trecut la procedurile de implementare a normelor corespunzatoare standardului ISO 9001. „Prin aceasta, vom reusi sa ne raliem normelor de calitate ale celorlalte firme interne si externe si vom putea iesi cu mai multa incredere la export”, precizeaza Felix Hrestic.
In ultima perioada, se observa o oarecare crestere a cererii de modele cu cuptor electric si de produse „built-in” (incorporabile), ponderea cea mai mare pe aceasta piata avand-o cuptoarele electrice in combinatie cu plitele pe gaz. Aceasta tendinta este data, in primul rand, de influenta vest-europeana, la nivelul educatiei clientului final, si de caracteristicile revolutionare ale respectivelor modele: cuptoare programabile, plite cu senzor si oprire automata in momentul in care mancarea este gata sau doar incalzita etc. Aragazurile cu dotari speciale constituie un segment de piata bine reprezentat de importatori.
BSH Electrocasnice comercializeaza aragazuri, cuptoare, plite si hote marca Bosch. Toate aceste produse se adreseaza segmentului premium, mai exact clientilor preocupati de siguranta si confortul in exploatere, atrasi de designul exclusiv si de performantele unice.
„In absenta unor studii aprofundate, BSH Electrocasnice a intreprins cercetari proprii din care rezulta ca marca Bosch este lider de piata pe acest segment, cu modelele de aragazuri cu autocuratare catalitica”, ne comunica Razvan Paun, Product Manager la firma mentionata.
Inzestrarea populatiei cu masini de gatit cu gaze a crescut in ultimii opt ani de la 141,7 bucati/1.000 locuitori, la 200 bucati/1.000 de locuitori. Insa gradul de preschimbare a masinilor de gatit ce au depasit durata normala de functionare – de regula, zece ani – este mult mai redus in Romania fata de restul tarilor din Europa Centrala si de Est. Putine familii isi permit sa schimbe sau sa cumpere ca prima dotare aragazuri din inox, cu aprindere electronica, cu usa cuptorului din sticla fumurie si reflexiva, cu rotisor si grill, cu termostat si iluminare cuptor, cu sistem de supraveghere a flacarii etc.
In majoritatea cazurilor, o gospodarie este nevoita sa cumpere un aragaz nou din cauza lipsei pieselor de schimb pentru cel vechi si nu ca urmare a dorintei de a achizitiona un model mai evoluat, cu facilitati moderne.
Mancarea fierbe pe masini de gatit uzate
15 noiembrie 2001, 12:00
Ultima modificare în 15 noiembrie 2001, 14:00
Principalii concurenti pe piata romaneasca de aragazuri au ramas, inca dinainte de 1990, trei mari producatori locali. O schimbare radicala s-a petrecut insa in luna decembrie a anului 1997, cand o mare companie multinationala a devenit actionarul principal al societatii Samus SA din Satu Mare. Datorita investitiilor masive facute aici, s-a reusit producerea unei game foarte variate de aragazuri, de la cele mai simple si ieftine, la modele de lux. Astfel, marca Zanussi, fabricata acum la Electro
Etichete: aragaz,
arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook