Primul, și cel mai incomod, a fost trecut pe linie moartă în urmă cu doar câteva zile. Prima disensiune între noul ministru și secretarul de stat Cristian Ghibu a apărut încă din prima săptămână în care Mănescu a preluat portofoliul Transporturilor, ne-au declarat surse din cadrul instituției.
Capital.ro a scris despre acest fapt, încă de la începutul lunii septembrie, atunci când Ramona Mănescu nu a dorit să semneze contractul de privatizare al CFR Marfă. Persoana care avea atribuțiuni era însă președintele comisiei de privatizare, nimeni altul decât secretarul de stat Cristian Ghibu. Acesta a ocupat funcția de director general al CFR SA, iar de la începutul anului, Relu Fenechiu l-a promovat în funcția de secretar de stat.
În urmă cu o săptămână, capital.ro informa, citând surse Mediafax, că Ghibu ar urma să fie demis din funcție de către premierul Victor Ponta, la cereRea Ramonei Mănescu.
Joi, 19 septembrie, Ramona Mănescu a purtat a discuție cu Cristian Ghibu, oferindu-i posibilitatea să-și dea singur demisia. Surse apropiate discuțiilor ne-au declarat că secretarul de stat a refuzat propunerea ministrului, astfel că Ramona Mănescu a emis un ordin prin care i-a preluat toate atribuțiile lui Ghibu, așa cum a scris și Agerpres, în urmă cu două zile. “De ieri (joi- n.r), atribuţiile ce i-au fost delegate au fost retrase", au precizat sursele citate de Agerpres.
Potrivit surselor CAPITAL, Ramona Mănescu i-ar fi spus secretarului de stat că dacă nu are demnitatea să se retragă atunci “de mâine va ascuți creioane”.
La două două zile de la semnarea contractului, 2 septembrie 2013, așa cum a informat capital.ro, premierul Victor Ponta i-a solicitat noului ministru al transporturilor la începutul ședinței săptămânale, de la Palatul Victoria, să supravegheze cu atenție această procedură.
”Aţi semnat contractul, doamna ministru? Sigur, nu dumneavoastră, secretarul de stat, de parcă trebuia să daţi dumneavoastră cu pixul…”, a întrebat Victor Ponta, cu referire la observaţiile din presă conform cărora documentul nu a fost semnat de ministru, ci de un alt oficial de la Transporturi, potrivit Agerpres. Ca răspuns, Ramona Mănescu a subliniat că, Ministerul Transporturilor, aşa cum prevedea hotărârea de guvern aprobată, a semnat contractul cu GFR.
"Vă rog să urmăriţi, să comunicaţi bine. Era o mare temere că nu s-a semnat la ora 14:00, de parcă trebuia să fie ora 14:00. S-a semnat la ora 16:00 sau nu ştiu când, că totuşi vorbim de 10.000 de oameni, vorbim de o mare companie.
Important e să supravegheați lucrurile şi să sperăm că totul se termină cu bine", a spus premierul, potrivit site-ului oficial al Guvernului.
Gruia Stoica, acționarul majoritar al GFR, a declarat, în ziua semnării contractului, că banii aferenţi achiziţionării companiei CFR Marfă (202 milioane de euro) vor fi plătiţi după ce se va intra în posesia avizului de la Consiliul Concurenţei.
‘Vom plăti banii după ce vom plăti avizul de la Consiliul Concurenţei. Această fază este o fază premergătoare. Finalizarea procedurii va avea loc după ce vom primi avizul de la Consiliul Concurenţei’, a afirmat Gruia Stoica, citat de Agerpres.
Potrivit Hotărârea nr.526/2013, pentru aprobarea condiţiilor principale ale contractului de vânzare de acţiuni, publicată în Monitorul Oficial pe 14 august a.c., termenul de finalizare a tranzacţiei a fost stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ. Preţul de cumpărare a pachetului de acţiuni este de 904,98 milioane lei. Investitorul are la dispoziție 30 de zile de la data semnării contractului să depună o garanție de 10% din prețul total.