‘În urma neregulilor menţionate în raportul Corpului de control al Ministerului Transporturilor, probabil că se va întâmpla să-i dăm afară în perioada următoare pe directorul general şi pe membrii Consiliului de Administraţie de la compania CFR Infrastructură. Trebuie, însă, să respectăm legea, deoarece există nişte proceduri, termene. Legea mă obligă să parcurg nişte etape. Cine nu respectă legea poate ajunge la Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA). Eu sper să nu mai dureze mult această procedură, pentru că, pentru fiecare zi de întârziere în plus, sunt pierderi’, a afirmat Ramona Mănescu la postul de televiziune Digi 24.

Potrivit acesteia, Corpul de control al Ministerului Transporturilor a descoperit o serie de nereguli şi la compania TAROM.

‘În cazul TAROM, Corpul de control a descoperit o serie de nereguli. S-au întocmit deja dosare care sunt în lucru la DNA şi de aceea nu pot să dau amănunte. Pot, însă, să spun că este vorba despre abuz în serviciu şi de atribuirea, către membrii fostului Consiliu de Administraţie, a unor sume suplimentare nelegale, de tipul bonusurilor. La nivelul companiei TAROM sunt nişte prejudicii, nu cred că sunt atât de mari ca la CFR, dar trebuie recuperate şi de aceea am anunţat DNA’, a mai spus Ramona Mănescu.

Ministerul Transporturilor a demarat un control la CFR Infrastructură şi CFR Călători, în urma semnalelor primite în legătură cu aceste două companii, a anunţat, la sfârşitul lunii noiembrie, ministrul Transporturilor.

‘Există un control pe care l-am demarat în companii, la CFR Călători şi CFR Infrastructură. Există o nemulţumire şi am semnale suficient de multe şi am motive să fiu îngrijorată că rute stabilite de CFR Călători ca fiind insuficient de profitabile au fost închiriate către privaţi şi au devenit profitabile. Merg oamenii aceia pe rute extraordinar, sunt trase (parcurs tren – n.r.) fantastic de profitabile, trase pe care le-au oprit pentru CFR Călători sunt tot timpul neprofitabile. Sigur, mai există şi altă explicaţie. Pe trasele operate de privaţi o să vedeţi că trenurile sunt cu 3 – 4 – 5 vagoane, atât cât să fie profitabile şi sunt pline. Dacă CFR Călători operează cu trenuri de 10 – 12 vagoane, sigur că acele 10 – 12 vagoane nu vor fi niciodată pline. Şi asta ţine tot de capacitatea managerului privat de a alege cea mai bună soluţie pe trasa pe care şi-a păstrat-o’, a explicat Ramona Mănescu.

Ministrul Transporturilor a subliniat că încearcă să stabilească în ce măsură managementul privat este o soluţie bună pentru companiile din subordine şi vor rămâne doar acei manageri care vor veni cu soluţii şi le vor face profitabile.

‘Eu încerc să stabilesc în momentul acesta în ce măsură managementul privat existent este o soluţie bună sau este cea mai bună soluţie pentru companiile din subordine. În măsura în care aceşti manageri vor dovedi că pot veni cu soluţii bune pentru companie, că pot rentabiliza compania, pot aduce profit în companie şi că sunt dedicaţi acelei companii, sigur că vor rămâne’, a mai spus Ramona Mănescu.

Sursa: Agerpres