Manifest pentru corectitudine în aglomeratul segment SUV

Noul Antara al celor de la Opel mizează pe aspectul mai atractiv dar, mai ales, pe noi soluții tehnice. Inginerii și designerii par să fi scos cuvântul «exces» din vocabular.

Când înregistrezi o scădere cu 21% a vânzărilor unui model într-un segment de piață care avansează rapid, este destul de clar că vehiculul respectiv are disperată nevoie de o îmbunătățire.
De la această stare de fapt par să fi pornit oficialii Opel când au decis că SUV-ul Antara trebuie relansat. Numai că, spre deosebire de majoritatea mărcilor care au în portofoliu modele de tip sport-utility și care și-au îndreptat atenția către clienții tineri dornici de aventură, compania germană cu sediul în Rüsselsheim a preferat să privească mai atent către studiile demografice.
Astfel, potrivit Opel, dezvoltarea segmentului din care face parte și Antara are la bază atât factori emoționali (de exemplu, un statut mai înalt în comparaţie cu berlinele şi modele station wagon convenţionale), versatilitatea şi capacitatea de a părăsi drumurile asfaltate, cât și schimbarea datelor demografice care caracterizează populaţia europeană.
„Modelele SUV şi crossover de genul Antara sunt deosebit de populare în rândul clienţilor mai în vârstă care apreciază modalităţile confortabile de acces şi de coborâre din vehicul, precum şi un sentiment puternic de siguranţă oferit de poziţia de şedere mai înaltă în aceste autovehicule“, consideră Klaus Hablik, product marketing manager la Opel.

Astfel, având în vedere că grupul-țintă de clienți vizat de Opel este conservator, ideea de a modifica radical modelul din punct de vedere estetic a fost dată uitării în favoarea unor mici retușuri în zona grilei, a blocurilor optice din față și din spate, ca și a habitaclului. Dacă designerii nu par să fi avut foarte mult de lucru la noul Antara, inginerii au fost cei care au dus greul.
Arhitectura propulsoarelor este complet modificată, transmisia răspunde prompt la comenzi, iar șasiul este configurat astfel încât să asigure un echilibru cât mai bun între dinamism și confort. Rezultatul a fost o îmbunătățire a comportamentului rutier și o reducere importantă a consumului și a emisiilor de noxe.

Concurenți puternici
Disponibil deja pentru comenzi în rețeaua de dealeri Opel din România, noul Antara are prețuri cuprinse între 21.515 euro, pentru versiunea cu propulsor ECOTEC de 2,4 litri, alimentat cu benzină, în echipare Essentia, și 32.250 de euro, pentru Cosmo, cu motorizare diesel de 2,2 litri și 184 CP.
Dacă la nivel de comportament rutier, confort, dotări și design, Opel Antara este unul dintre cele mai corecte SUV-uri de pe piață, nici în privința prețului nu se poate spune altceva. Majoritatea concurenților direcți au un preț de pornire mai mare: Suzuki Grand Vitara costă 25.200 euro în varianta 2.4 JLX-ES, KIA Sorento 2.4 GSL are un preț minim de 25.234 euro, iar Hyundai SantaFe 2.2 DSL 4X4 face-lift poate fi achiziționat la ofertă cu 29.748 euro.
Interesant este că printre cei mai agresivi concurenți se află un model cu care Antara împarte multe componente comune: Chevrolet Captiva. De exemplu, varianta LT 4X4 cu motor diesel de 2,2 litri și șapte locuri va costa, începând cu luna aprilie, când va ajunge în showroom-urile de la noi, 25.980 euro. Potrivit reprezentanților Opel și Chevrolet, diferența dintre aceste două vehicule rezidă, în afară de design, în notorietatea și imaginea celor două branduri. În plus, dacă Antara se adresează în special clienților conservatori, Captiva mizează pe aspectul puternic și tineresc.
Chiar dacă recunosc că există riscul canibalizării, oficialii celor două mărci se declară convinși că există suficienți clienți pentru ambele modele. În plus, cei de la Opel au anunțat că, anul viitor, vor include în oferta proprie și un SUV complet nou, de dimensiuni mai mici.

Și Corsa a primit un nou look

Odată cu Antara, oficialii Opel au pus la dispoziția presei și noul Corsa, unul dintre membrii de marcă ai familiei de mașini concepute la Russelsheim. Dacă în 2010 inginerii modificaseră motoarele, șasiul și sistemul de direcție ale micului model german, în acest an accentul a fost pus pe design. Blocurile optice, grila radiatorului și gama de culori au fost  înnoite, fără ca elementele destinate să asigure șoferului și pasagerilor o călătorie cât mai plăcută să fie uitate.
Astfel, noua Corsa beneficiază de un sistem de infotainment, denumit „touch&connect“, care oferă un pachet cuprinzând touch screen color, acoperire a navigaţiei pentru 28 de ţări europene, Bluetooth, conexiuni iPod şi USB. Desenat și dezvoltat la Russelsheim, Corsa este o opţiune foarte populară în Europa printre maşinile mici. Reprezintă circa 30 % din vânzările Opel şi este unul dintre liderii segmentului.
Conform oficialilor companiei, noul 1.3 CDTI ecoFLEX cu Start/Stop și un consum de doar 3,5 litri/100 km va fi vedeta anului 2011.