Infiniti, marca auto de lux a grupului japonez Nissan Motor Co., se aşteaptă la vânzări record în exerciţiul fiscal curent, graţie cererii consumatorilor chinezi pentru modelele sale, precum sedanul Q50.
Preşedintele Infiniti, Johan de Nysschen, a estimat, vineri, că în anul fiscal care se va încheia în luna martie 2015 vânzările globale ale Infiniti vor înregistra o creştere de peste 10%, până la 200.000 de unităţi. China va fi responsabilă pentru cea mai mare parte a creşterii, în condiţiile în care vânzările realizate pe această piaţă ar urma să urce cu cel puţin 75%, până la 30.000 de unităţi.
Infiniti are nevoie să-i atragă pe consumatorii chinezi, în condiţiile în care şi-a propus ca, în 2020, să controleze 10% din piaţa mondială a automobilelor premium. De asemenea, firma de consultanţă McKinsey & Co estimează că, în 2016, China va devansa SUA, devenind cea mai mare piaţă pentru automobile de lux.
'Ne concentrăm pe consumatorii tineri. Urmărim o abordare pe termen lung', a precizat Johan de Nysschen, pentru Bloomberg TV.
În prezent, liderii pe piaţa automobilelor de lux din China sunt constructorii germani Audi, Bayerische Motoren Werke AG şi Mercedes-Benz. Însă, Zhu Bin, analist la LMC Automotive, crede că Infiniti are şansa de a produce o surpriză.
'Cei de la Infiniti ştiu că nu sunt în centrul atenţiei când este vorba despre consumatorii de vârstă medie, astfel încât au decis să facă o investiţie pe termen lung în tineri. Este, probabil, cea mai deşteaptă abordare', a apreciat Zhu Bin.
Luna trecută, directorul de planificare de la Infiniti, Andy Palmer, a anunţat că, în acest an, la uzina Nissan din centrul Chinei va începe producţia unor versiuni ale modelelor Infiniti Q50 sedan şi Infiniti QX50 crossover, concepute special pentru consumatorii chinezi, urmând ca modelul compact Q30 să fie al treilea model produs de Infiniti în China.
La rândul său, directorul Infiniti China, Daniel Kirchert, declara, luna trecută, că până la finele anului Infiniti are de gând să introducă şapte modele în China şi, de asemenea, să mărească numărul de reprezentanţe până la 80, de la 67 în prezent.
Automobilele Infiniti sunt produse în Japonia şi SUA, aceasta din urmă fiind, de altfel, cea mai mare piaţă din lume pentru marca de lux. Johan de Nysschen se aşteaptă ca vânzările Infiniti în SUA să rămână stabile, la aproximativ 120.000 de unităţi în acest an.AGERPRES