Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a declarat că în acest an, vor fi încasați la bugetul de stat peste 100 de miliarde de lei din cel mai important impozit colectat în România. Iată despre ce este vorba, mai exact.
120 de miliarde de lei din TVA la bugetul de stat. Marcel Boloș cere o colectare mai eficientă
Marcel Boloș a declarat că în acest an vor fi încasați la bugetul de stat peste 120 de miliarde de lei din TVA. TVA este cel mai important impozit colectat la bugetul de stat în România, a declarat el, după ședința de Guvern de joi, 27 iunie.
Ministrul Finanțelor a descris TVA drept „principalul impozit al României”.
„TVA este cel mai important impozit pe care România îl are şi îl colectează la bugetul de stat. În acest an sunt prevăzuţi peste 120 de miliarde de lei, sumă care ar urma să fie încasat în bugetul de stat.
Este principalul nostru impozit din care se finanţează toate celelalte categorii de servicii publice, de la şcoli, spitale, unităţi sanitare şi, de asemenea, drepturile de asistenţă socială, inclusiv pensiile”, a declarat el în cadrul unui briefing de presă.
Oficialul a adăugat că digitalizarea trebuie să aducă mai mulți bani la bugetul de stat și să combată eficient evaziunea fiscală. De asemenea, ar trebui să sprijine activitățile companiilor, mai ales în acest proces de digitalizare.
Potrivit lui Marcel Boloș, „o obligaţie de reducere a gap-ului de TVA cu câte cinci puncte procentuale, conform Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, începând cu anul 2025”.
„De asemenea, trebuie să ne aliniem la obiectivele şi standardele OECD, care prevăd ca autorităţile fiscale în relaţia cu contribuabilii să lucreze cu declaraţiile de impozite şi taxe precompletate.
Acesta este viitorul administraţiilor fiscale, respectiv acela în care informaţiile privind impozitele şi taxele se regăsesc în aceste declaraţii de conturi precompletate, la care şi noi am lucrat în cadrul mecanismului TVA”, a declarat acesta.
Modificări legislative privind e-Transport și e-TVA
Amintim că vineri, Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență care aduce modificări la sistemele naționale digitale implementate de Ministerul Finanțelor. În cadrul acesteia s-au discutat și modificările privind sancțiunile pentru e-Transport și e-TVA. De asemenea, a fost anunțat că o anumită măsură va deveni obligatorie începând cu 1 iulie 2025.
Guvernul României a analizat și aprobat actul normativ elaborat de Ministerul Finanțelor, care aduce o serie de modificări sistemelor digitale naționale e-Transport, e-TVA și e-Factura. Sancțiunile pentru e-Transport și e-TVA au fost amânate până la 1 ianuarie 2025, în timp ce utilizarea e-Factura în regim B2C devine obligatorie de la 1 iulie 2025.
În plus, un alt aspect important adoptat este clarificarea ajustării plafonului lunar de 4.000 lei, care include venitul brut realizat din salarii și asimilate salariilor. Contravaloarea tichetelor de masă și a indemnizației de hrană, acordate conform legii, nu vor mai fi incluse în acest calcul pentru perioada iulie-decembrie 2024.
Aceste modificări au fost formulate pe baza propunerilor centralizate primite în urma consultărilor cu reprezentanții mediului de afaceri. Mai multe puteți citi aici.