Marcel Ciolacu conduce clasamentul vizibilității online a candidaților prezidențiali

Marcel Ciolacu (PSD) a condus clasamentul vizibilității online a candidaților prezidențiali în prima săptămână oficială de campanie electorală, potrivit datelor furnizate de platforma NewsVibe, specializată în monitorizarea și analiza conversațiilor online. Comparativ cu perioada anterioară, candidatul PSD a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de mențiuni și a impactului online, pe fondul intensificării activităților de campanie și al angajării resurselor digitale.

Ordinea primilor cinci candidați rămâne în linie cu tendințele din luna precedentă, social-democratul fiind în fruntea clasamentului atât ca număr de mențiuni online, cât și în ceea ce privește impactul vizualizărilor estimate. În această perioadă, Marcel Ciolacu (PSD) a fost menționat de 3.681 de ori, fiind urmat de Nicolae Ciucă (PNL) cu 2.382 de mențiuni, Mircea Geoană (independent) cu 1.378 mențiuni, Elena Lasconi (USR) cu 1.282 mențiuni și George Simion cu 1.090 mențiuni. Distanța dintre Marcel Ciolacu (PSD) și ceilalți candidați s-a redus față de perioada anterioară campaniei, când diferența de mențiuni era aproape dublă față de următorul clasat.

Top 5 candidați în funcție de vizibilitatea online:

  1. Marcel Ciolacu (3.681 mențiuni);
  2. Nicolae Ciucă (2.382 mențiuni);
  3. Mircea Geoană (1.378 mențiuni);
  4. Elena Lasconi (1.282 mențiuni);
  5. George Simion (1.090 mențiuni).

Atenție! Clasamentul include doar mențiunile relevante din sursele online validate de platforma NewsVibe. Graficul evoluției volumului de mențiuni reflectă impactul debutului campaniei electorale și al activităților specifice, inclusiv participările candidaților la emisiuni electorale și schimburile de replici indirecte între aceștia.

Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul numărului de mențiuni generate în surse relevante online și Facebook de primii 5 candidați prezidențiali, în prima săptămână de campanie
comparație la nivelul numărului de mențiuni generate în surse relevante online și Facebook de primii 5 candidați prezidențiali, în prima săptămână de campanie (SURSA FOTO: NewsVibe)

Cele mai vizibile creșteri au fost înregistrate pe 29 octombrie pentru Nicolae Ciucă

Cele mai vizibile creșteri în mențiuni au fost înregistrate pe 29 octombrie pentru Nicolae Ciucă (PNL), pe 30 octombrie pentru Mircea Geoană (independent) și pe 30-31 octombrie pentru Marcel Ciolacu (PSD). La capitolul estimări de public atins prin referirile online, candidatul PSD a dominat în majoritatea intervalului analizat, cu excepția zilei de 29 octombrie, când Nicolae Ciucă (PNL) a înregistrat o creștere semnificativă în urma comentariilor online stârnite de declarația sa că nu va mai guverna alături de PSD.

De asemenea, pe 30 octombrie, social-democratul a avut un nivel similar de mențiuni cu Mircea Geoană (independent), pe fondul reacțiilor după participarea acestuia din urmă la o dezbatere electorală la Antena 3 și în urma preluărilor unor atacuri legate de presupusele conexiuni cu consultantul Tal Hanan.

Cele mai importante momente de creștere a vizibilității pentru Marcel Ciolacu (PSD) au fost în zilele de 30 și 31 octombrie, ca urmare a reflecției participării sale la aceeași emisiune televizată.