Prim-ministrul Marcel Ciolacu a anunțat, în cadrul unei declarații de presă de la şantierul Autostrăzii Sibiu-Piteşti, Secţiunea 4, că vor exista banii necesari pentru infrastructură.
Marcel Ciolacu anunță investiții în infrastructură
Marcel Ciolacu, prim-ministrul României, a făcut declarații importante în cadrul unei vizite la șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești, Secțiunea 4. În acest context, el a subliniat angajamentul său și al Guvernului în dezvoltarea infrastructurii rutiere a țării. De asemene, el a reiterat determinarea de a aloca resurse financiare semnificative pentru această cauză crucială.
Investiții în infrastructură. Una dintre principalele afirmații ale prim-ministrului Ciolacu a fost că nu va exista un caz în care Guvernul să nu dispună de fondurile necesare pentru investiții în infrastructură. Acest angajament este susținut de o direcție clară de a aloca cele mai mari sume de bani către Ministerul Transporturilor. În acest fel, este subliniată importanța strategică a dezvoltării infrastructurii de transport pentru țară.
”Nu va exista să nu avem bani pentru infrastructură, nimeni nu a pus la socoteală acum 6 luni sau 8 luni faptul că România este la sfârşitul unui exerciţiu financiar şi în primul şi în primul rând trebuiau să se gândească că trebuie să venim cu cofinanţările, astfel încât aceşti bani să nu-I pierdem. Asta face în acest moment Guvernul”, a mai arătat Ciolacu.
Proiectele de infrastructură, neglijate de ani de zile
Ciolacu a subliniat, de asemenea, faptul că lucrările la infrastructura de transport:
- se desfășoară rapid
- au o importanță semnificativă pentru dezvoltarea economică a țării
Investiții în infrastructură. El a menționat că aceste proiecte de infrastructură au fost neglijate de ani de zile de miniștrii transporturilor anteriori. Potrivit lui, acum este momentul pentru o schimbare reală.
”Cunoaştem cu toţii situaţia când am venit prim-ministru, înţeleg că anumite persoane sunt supărate pentru că direcţionăm în primul şi în primul rând banii spre investiţii. Unii sunt foarte supăraţi că direcţionăm cele mai mari sume către Ministerul Transporturilor”, spune acesta.
Nu în ultimul rând, prim-ministrul României a mai spus ”Tot timpul găseam motive să amânăm astfel de lucruri. (..) Aceste tronsoane de la Piteşti la Sibiu care sunt în lucru au fost ocolite de toţi miniştrii transporturilor de 30 şi ceva de ani”.
Spațiul Schengen ar fi ajutat cu progresul în domeniu
Un alt punct semnificativ adus în discuție de premierul Marcel Ciolacu a fost referirea la Autostrada Sibiu-Pitești, Secțiunea 4, ca fiind „prima străpungere” din perioada comunistă. Chiar dacă este o lucrare nu foarte întinsă, este una extrem de dificilă, conform afirmațiilor sale. Totodată, a menționat că, dacă România ar fi fost deja membră a Spațiului Schengen, progresul în acest domeniu ar fi fost:
- mai rapid
- mai ușor
Cu privire la situația financiară a țării, Ciolacu a subliniat că România a atins un echilibru între deficit și investiții, menționând un deficit de 56 de miliarde și cheltuieli de investiții de 57 de miliarde. Acest echilibru reprezintă o premieră în istoria României, și arată că Guvernul acordă o atenție specială investițiilor în infrastructură.
”Este evident că deja constructorii este în avans cu lucrările. Sunt ferm convins că dacă am fi fost în Schengen ar fi fost şi mai în avans şi lucrurile ar fi mers mult mai uşor. În acest moment, România are (..) un deficit de 56 de miliarde şi cheltuieli de investiţii de 57 de miliarde. Este pentru prima oară în istoria României când s-a creat acest echilibru între deficit şi investiţii”, a spus premierul.
Absorbția fondurilor europene este crucială
Investiții în infrastructură. În final, prim-ministrul Ciolacu a subliniat că Guvernul are un plan bine pus la punct pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în țară.
Acesta a menționat că vor continua să aloce resurse pentru aceste proiecte, iar acest plan prinde contur, aducând un optimism privind viitorul dezvoltării infrastructurii rutiere în România.
De asemenea, a subliniat importanța cofinanțărilor și absorbției fondurilor europene pentru a asigura continuitatea și succesul proiectelor de infrastructură.
”Sperăm ca prin POIM să nu pierdem bani la sfârşitul anului. Am sărit la 85 %, ultimele plăţi, absorbţia cu exerciţiul financiar. Este prima atât de mare, avem încă la decontare încă 1,5 miliardee.O să mai dau şedinţă de guvern cofinanţare pentru MIPE, să ajungem la peste 95% absorbţia pe exerciţiul financiar trecut”, a afirmat Ciolacu.