Marcel Ciolacu, la inaugurarea unui depozit Pepsi: Sunteți americani, dar aveți și puțin ADN românesc

Marcel Ciolacu

SURSA FOTO: Facebook, Marcel Ciolacu

Prezent la inaugurarea unui depozit Pepsi, premierul Marcel Ciolacu a declarat că prin tot ceea ce a făcut, Pepsi a demonstrat că, deşi este o companie americană, şi-a păstrat permanent o secvenţă de ADN românesc.

Marcel Ciolacu, la inaugurarea unui depozit Pepsi: Sunteți americani, dar aveți și puțin ADN românesc

Premierul Marcel Ciolacu a subliniat miercuri, la inaugurarea depozitului automatizat PepsiCo, un eveniment ce marchează finalizarea unui proiect de investiții evaluat la peste 100 milioane de dolari, că PepsiCo a demonstrat prin toate acțiunile sale în cei 30 de ani de prezență pe piața locală că, deși este o companie americană, a păstrat întotdeauna o componentă de ADN românesc.

El a amintit cum Pepsi a avut o semnificație specială pentru el în trecut, fiind singura băutură occidentală produsă în România, disponibilă în sticle de sticlă de 250 de mililitri, pe care o savura de obicei doar în perioadele de vacanță petrecute pe litoral.

”Niciunul dintre noi nu avem în fiecare zi această şansă, de a vedea, în prezent, o fabrică a viitorului. Pentru această investiţie extraordinară, vă felicit din toată inima! Cu toţii ne raportăm şi ne aducem aminte de copilărie şi îmi aduc aminte ce a însemnat pentru mine un Pepsi. Era singura băutură occidentală produsă în România. Se vindea la 250 de mililitri, în sticlă de sticlă şi de obicei o beam doar când eram în vacanţă pe litoral. Astăzi, împreună cu echipa de la comunicare, am făcut şi un exerciţiu, să vedem dacă ne amintim şi costul. Eu mi-am amintit, era 2,5 lei sticla de Pepsi”, a spus premierul. Marcel Ciolacu a arătat că această băutură reprezenta un simbol al unei vieţi la care tânjeam cu toţi.

Brand cu care românii trăiesc de o viață

Șeful Executivului a lăudat performanțele comerciale ale brandului Pepsi spunând că este una dintre mărcile cu care trăim de o viață. El a subliniat că cei 30 de ani de prezență în România reprezintă o generație în sine, caracterizată de democrație și libertate. De asemenea, a menționat că această generație a contribuit la modernizarea României într-un ritm fără precedent în istoria țării.

Potrivit lui Ciolacu, prin activitatea sa pe piața locală în acești 30 de ani, Pepsi a demonstrat că, deși este o companie americană, a integrat în mod constant elemente ale culturii românești în ADN-ul său. În opinia sa, Pepsi este un model de investitor de marcă în economia românească, evidențiind investiții semnificative de peste 100 de milioane de euro și aducerea de echipamente de ultimă generație.

În plus, a apreciat angajamentul companiei față de mediu, evidențiind utilizarea tehnologiilor sustenabile, cum ar fi panourile solare și vehiculele hibride sau electrice, și o viziune orientată spre reducerea deșeurilor din ambalaje.

Premierul a cerut ”sugar free”

Ciolacu a mai spus că Pepsi este un investitor străin care foloseşte de 25 de ani un sistem de furnizori locali, care sprijină constant comunităţile, în special cele defavorizate, un mare angajator, care îşi construieşte viitorul prin parteneriatul cu actorul-cheie din educaţia românească, Universitatea Politehnică din Bucureşti.

”Am lăsat spre final un lucru important lucru pentru mine şi pentru Guvernul României, şi anume că dvs contribuiţi să reducem deficitul comercial al ţării. Sunteţi o companie care exportă producţia de aici către alte 16 state din lume. Pentru toate acestea, nu pot decât să vă asigur de toată aprecierea şi respectul meu”, a mai spus premierul.

Premierul Ciolacu a subliniat că, în ciuda aprecierilor sale, este conștient că Guvernul pe care-l conduce a introdus taxe suplimentare pentru produsele cu conținut mare de zahăr. El a solicitat concentrarea fabricii Pepsi pe băuturi cu un conținut mai scăzut de zahăr și, evident, pe chipsuri cu mai puțină sare. Premierul este încrezător că astfel de produse vor găsi în viitor cumpărători, întrucât consumatorii români devin din ce în ce mai atenți la impactul acestor produse asupra sănătății lor.

El a mai precizat că îşi doreşte ca, în scurt timp, să fie nevoit să constate că această măsură de impozitare suplimentară a produselor cu mult zahăr să nu mai aibă conţinut şi nici impact bugetar.

”Cred cu tărie că acesta este un viitor sănătos atât pentru afacerea dumneavoastră, cât şi pentru România. Şi, pentru că vorbim de viitor, mi-aş dori să îmi spuneţi şi mie secretul creşterii de profit de anul trecut, peste 2.000 la sută. Dacă ar mai fi încă 10 mari investitori cu asemenea profit, sigur şi vă spun că am făcut socotelile, bugetul ar fi pe excedent, nu pe deficit.”, a spus premierul în discurs.