Premierul Marcel Ciolacu a comentat blocajul de la Tarom și a spus că a fost o mare greşeală faţă de clienți și faţă de români. În schimb, ministrul Sorin Grindeanu este de părere că protestul de la Tarom va aduce o „gaură” de minimum 2 milioane de euro.
Marcel Ciolacu, despre protestul piloților: O mare greşeală faţă de client, faţă de români
Premierul Marcel Ciolacu a exprimat miercuri părerea că blocajul de la Tarom, unde mai multe curse aeriene au fost anulate din cauza unei greve ascunse a piloților, a reprezentat o mare greșeală. El a subliniat că această situație a afectat negativ clienții și cetățenii români în mod direct.
”Nu s-a găsit un dialog şi s-a recurs la acest sistem, această crăpătură în contractul colectiv de muncă, părerea mea este că a fost o mare greşeală, faţă de client, faţă de români.
Pentru că, trebuie să anunţi, e dreptul fiecăruia să facă grevă anunţată, nu am niciun drept nici eu nici nimeni să recurgem la astfel de artificii să punem oamenii pe drumuri sau să doarmă în aeroport”, a spus premierul Ciolacu.
Premierul spune că a fost o scăpare pentru cei de la Tarom şi speră ca cei care s-au implicat în acest lucru, să fi realizat că nu este abordarea corectă într-un stat dezvoltat şi democratic cum este România.
Grindeanu consideră că protestul va aduce o „gaură” de 2 milioane de euro
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut declarațiile marți seară în contextul unei situații delicate pentru TAROM, compania națională de transport aerian a României.
Anularea bruscă a unui număr semnificativ de zboruri a provocat o reacție puternică din partea publicului și a pasagerilor afectați, iar Grindeanu a subliniat că costurile asociate acestei situații vor depăși 2 milioane de euro. Aceste costuri includ nu doar rambursarea biletelor pentru zborurile anulate, ci și despăgubirile ce trebuie oferite pasagerilor pentru neplăcerile cauzate.
Ministrul s-a arătat dezamăgit față de modul în care s-a desfășurat această criză, menționând că aceasta a venit într-un moment în care se depun eforturi considerabile pentru redresarea financiară și operațională a TAROM. Cu toate că Sorin Grindeanu a recunoscut că revendicările salariaților companiei sunt legitime, el a criticat ferm maniera în care aceștia au ales să își exprime nemulțumirile. Consideră că decizia piloților de a se declara inapți de zbor cu puțin timp înainte de decolarea avioanelor a fost neinspirată și a afectat grav mii de călători.
În plus, ministrul a clarificat că, în esență, ceea ce s-a întâmplat a constituit o formă de grevă mascată, chiar dacă formal procedura de declarare a inaptitudinii pentru zbor este reglementată de legislație. Acest aspect a ridicat semne de întrebare cu privire la respectarea angajamentului față de clienți și la gestionarea eficientă a crizelor în companiile de stat.