Joi seara, liderul PSD Marcel Ciolacu a vorbit despre Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) la Antena 3. El este de părere că PNRR-ul României a fost ”pulverizata” de Comisia Europeană.
Marcel Ciolacu reacționează pe tema PNRR: Comisia Europeană a pulverizat Planul
Social-democratul Marcel Ciolacu a precizat că banii Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) se duc către firmele de consultanță politică a liberarilor. El mai spune că PNRR-ul României a fost pulverizat de Comisia Europeană.
„Pur şi simplu, Comisia a pulverizat PNRR. Am spus de la început că banii au destinaţie către firmele de consultanţă politică ale lor. Am adus documente cu cine a creat acest PNRR, sunt companii străine.
Cred că le-a sărit pixul din mână la Comisie când au citit aceste gogomănii! Unde e România educată a lui Iohannis? E făcută praf, o ruşine”, a spus Marcel Ciolacu la Antena 3.
”E infracțiune”
Președintele PSD a mai spus că ceea ce s-a întâmplat cu Planul Național de Redresare și Reziliență este un conflict de interese deoarece anumite companii au făcut documentele pentru a primi direct banii din PNRR.
Acesta mai spune că dacă acest lucru se întâmpla în timp ce PSD-ul era la putere, nimeni nu mai rămânea în guvern.
”E infracţiune, e conflict de interese. Anumite companii au făcut documente ca să beneficieze direct de aceşti bani, cine a mai auzit de asta? Cine din PSD mai rămânea în minister după asta? Era luat cu duba pe Ştirbei Vodă”, mai spune el.
Zeci de observații pe tema PNRR
Comisia Europeană a transmis, joi, zeci de observaţii pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienă, cele mai multe dintre critici referindu-se la faptul că nu sunt justificate costurile, că lipsesc metodologiile de calcul şi că au fost furnizate informaţii neclare legate de proiecte.
În ceea ce priveşte Sistemul de management al apei, una dintre critici vizează faptul că valorile asumate pentru ţinte sunt, în general, mai mici decât rezultatul calculelor. La alte investiţii se precizează că nu sunt furnizate punctele de referinţă şi metodologia de cost.
În ceea ce priveşte Transportul sustenabil, Comisia Europeană menţionează că pe anumite proiecte de transport feroviar nu este clar dacă standardele de costuri includ TVA sau nu şi nu sunt clare explicaţiile furnizate despre modernizarea a 30 de locomotive. În ceea ce priveşte Fondul pentru Valul Renovării nu este clar cum se obţine costul total de 1 miliard de euro, întrucât există neconcordanţe între informaţii
În legătură cu Fondul local pentru tranzitia verde şi digitală, CE menţionează că justificarea costurilor este insuficientă sau lipseşte. Şi la proiectul România Educată există critici, una dintre acestea vizând faptul că Guvernul trebuie să explice fiecare investiţie, nu grupate.
Sursă foto: Inquam Photos / Cornel Putan