Ce achiziții ați făcut, direct sau prin intermediul firmelor deținute, în 2022, respectiv în 2023?
Anul 2022 a reprezentat un moment important în dezvoltarea companiei noastre. Marcat de punerea în funcțiune a fabricii Petra Pavaje Roman, o investiție de peste 10 milioane de euro. Acest pas ne asigură o poziție strategică la nivel național. Totodată, ne plasează în rândul celor mai importanți trei producători de prefabricate de beton la nivel național.
În paralel, am finalizat proiectul de instalare a parcurilor fotovoltaice pe cele patru platforme industriale de la Alba Iulia, Ploiești, Arad și Roman. Investițiile noastre în energie regenerabilă au fost completate și de achizițiile de autoturisme electrice. Dar și de stații de încărcare electrică. În prezent, Florea Grup deține una dintre cele mai mari flote de autoturisme electrice din țară. Toate aceste investiții în proiecte de sustenabilitate au depășit 3 milioane de euro.
Un alt sector în care am investit a fost cel al distribuției de carburanți. Rețeaua Florea Oil a ajuns în prezent la 11 stații. Pe lângă extinderea rețelei, ne-am concentrat și pe modernizarea facilităților, aducând o nouă față acestei divizii. Valoarea totală a investițiilor la sfârșitul anului 2022 a fost de 120 milioane euro.
Care au fost cele mai mari realizări din ultimii ani?
Cea mai mare realizare a fost extinderea la nivel național a brandului Petra Pavaje. Acest lucru nu ar fi fost posibil dacă nu aș fi avut alături o echipă de oameni profesioniști și loiali. Împreună am reușit să finalizăm acest proiect cu o eficiență și eficacitate crescută. Acum, la aproape 30 de ani de la înființarea companiei, cred că cea mai mare realizare este crearea unei culturi organizaționale care atrage oameni valoroși și stimulează performanța.
În vremuri în care fluctuația personalului este îngrijorătoare și în care suntem martorii atâtor abuzuri legate de relațiile de muncă, sunt recunoscător pentru echipa pe care am format-o și care ne-a fost alături la bine și la greu. Desigur, au fost și greșeli și eșecuri în acești ani. Dar toate au însemnat lecții care ne-au făcut mai puternici și mai pregătiți pentru imprevizibil. Iar după cum ultimii ani ne-au demonstrat, viteza de reacție la întâmplări neașteptate poate fi cel mai important atu al unei companii.
Ce investiții aveți în sectorul imobiliar atât în țară, cât și în străinătate?
În domeniul imobiliar, deținem peste 100 de apartamente și spații comerciale. La acestea se adaugă și cele două hoteluri din Alba Iulia: Hotel Transilvania 4 stele și Hotel Astoria 3 stele.
În ce domenii intenționați să investiți în viitor?
În prezent, compania se concentrează pe dezvoltarea serviciilor logistice pe care le oferă. Vom continua a achiziția de autocamioane destinate transportului materialelor de construcții. Pentru o industrie în care costul transportului ajunge să se apropie de cel al produselor finite, este esențial să optimizăm constant acest serviciu. Avem în prezent una dintre cele mai mari flote de autoturisme electrice din România. Iar alături de camioane, autoutilitare și utilaje, numărul mașinilor ajunge la 350.
Ne concentrăm de asemenea și pe investițiile intangibile. Acestea cuprind, de la programe de digitalizare ale proceselor, la campanii de marketing și vânzări. Odată cu deschiderea celei de a patra unități de producție Petra Pavaje, compania este concentrată pe consolidarea acestei dezvoltări și menținerea ritmului de creștere.
Totodată, acordăm mult interes procesului de cercetare și dezvoltare. În domeniul amenajărilor exterioare, estetica și durabilitatea sunt deopotrivă importante. Păstrarea unui nivel ridicat de calitate a produselor și inovația lor ne ajută să câștigăm și să menținem încrederea clienților. Lucrăm la implementarea unor procese solide de control al calității și monitorizarea atentă a fiecărei etape a producției. Acest lucru este esențial în asigurarea calității.
Care sunt proiectele de responsabilitate socială în care v-ați implicat?
Ne concentrăm pe două direcții importante: responsabilitatea pentru mediu și responsabilitatea pentru oameni. Obiectivul nostru este de a reduce constant impactul asupra mediului în toate activitățile noastre. De la panouri fotovoltaice și autoturisme electrice, la linii tehnologice cu eficiență energetică ridicată.
Fiecare investiție urmărește crearea unor practici de business cât mai prietenoase cu mediul. Și care sperăm să ajungă benchmark pentru industriile în care activăm. Mai mult, avem în plan unul dintre cele mai ambițioase proiecte de împădurire din România. Plantăm peste 44.000 de puieți pe o suprafață de aproape 10 hectare.
A doua direcție este responsabilitatea pentru oameni. Pe lângă programele de practică pentru studenți și proiectele de ajutorare a celor nevoiași, promovăm foarte mult practicarea sportului. În sport, ca și în business, trebuie să muncești mult pentru a deveni mai bun. Iar acesta este un mindset util fiecăruia dintre noi. Organizăm anual două competiții sportive sub brandul Florea Grup: una de tenis de câmp și una de volei de plajă. Totuși, în ultimii ani, am schimbat abordarea implicării în activități sportive.
Am pus mai mult preț pe plăcerea de a face sport, decât pe performanțele obținute. Am creat programe sportive în care sunt încurajați să participe părinții împreună cu copiii. Cei 700 de angajați ai noștri au prioritate în acest sens. Pe lângă oportunitatea timpului de calitate petrecut împreună, considerăm că puterea exemplului este cea mai importantă pentru dobândirea de noi pasiuni pentru cei mici. Și ce exemplu mai bun ar putea avea decât proprii părinți care aleargă sau joacă tenis cot la cot cu ei?!