Pentru cei care locuiesc la casa, dar nu numai, febra pregatirilor pentru anotimpul rece a inceput. Tot gospodarul iese in aceasta perioada la padure sa-si stranga necesarul de lemn pentru incalzirea locuintei, cand termometrele vor indica temperaturi negative. Achizitionarea unui "ajutor de nadejde" la taiatul lemnelor este atat o investitie, cat si o grea incercare pentru multi. Fie ca este vorba de utilizarea in gospodarie, padure, ateliere sau constructii, eficienta utilizarii ferastraielor
Pentru cei care locuiesc la casa, dar nu numai, febra pregatirilor pentru anotimpul rece a inceput. Tot gospodarul iese in aceasta perioada la padure sa-si stranga necesarul de lemn pentru incalzirea locuintei, cand termometrele vor indica temperaturi negative. Achizitionarea unui „ajutor de nadejde” la taiatul lemnelor este atat o investitie, cat si o grea incercare pentru multi. Fie ca este vorba de utilizarea in gospodarie, padure, ateliere sau constructii, eficienta utilizarii ferastraielor (dar, mai ales, cresterea productivitatii muncii) este recunoscuta de cei care au folosit cel putin o data un astfel de produs.
Cel mai bine vandute ferastraie mecanice pe piata romaneasca apartin unor producatori straini cu o traditie de zeci de ani in domeniu. Solo, Stihl (Germania), Husqvarna (Suedia), McCULLOCH (SUA) si Oleo-Mac (Italia) se preocupa permanent de obtinerea unor produse cat mai performante prin optimizarea raportului greutate-putere, cresterea gradului de securitate in timpul utilizarii, reducerea cheltuielilor de exploatare. Aflate intr-o continua lupta pentru a-si adjudeca o cota cat mai mare din piata, firmele importatoare recurg la tot felul de politici comerciale pentru a-si vinde marfa. De aceea, de o buna bucata de vreme, cresterile de preturi sunt rar intalnite la aceste produse. De exemplu, Husqvarna Padure & Gradina a redus considerabil preturile. Practic, nimeni nu are curaj sa-si creasca preturile nejustificat (sunt doar actualizate in functie de cursul valutar). Sunt insa si cazuri cand se prefera pierderea. Este cazul firmei Solo Romania care urmareste in acest mod cresterea cotei de piata.
Daca pana in 1990, cei care doreau sa achizitioneze un ferastrau nu aveau prea multe variante (in comert se gaseau doar produse autohtone si rusesti), in prezent piata se afla intr-un avansat proces de maturizare (oferta este diversificata atat din punctul de vedere al caracteristicilor tehnice, cat si din punctul de vedere al marcilor si modelelor comercializate), situatie ce impune o adevarata munca de cercetare a pietei inaintea luarii unei decizii de cumparare.
Atat pentru un cunoscator, cat si pentru un amator, la baza alegerii uneia dintre cele cinci marci internationale sta de multe ori un factor subiectiv (de simpatie). Un anumit consumator prefera produsele nemtesti, altul, pe cele suedeze si asa mai departe. In acesta situatie, diferenta de pret dintre doua ferastraie devine nesemnificativa.
Sunt insa si clienti foarte pretentiosi care doresc produse si ieftine, si performante. In acest sens, prezentam mai jos o structura a ofertei de ferastraie impartita in functie de exigente (gama hobby, gama de semiprofesionale si profesionale). La realizarea impartirii s-a tinut cont de putere si capacitatea cilindrica. Astfel, se vor gasi la gama hobby ferastraie avand o putere de maximum 2,7 CP si o capacitate de aproximativ 40 cmc. La gama de semiprofesionale sunt prezentate produse care au o putere cuprinsa intre 3-3,5 CP si capacitatea cilindrica de aproximativ 50 cmc, ca in final sa fie inscrise ferastraie profesionale cu o putere de minimum 7 CP si 90 cmc.
Aurelian Buliga