Încrederea în mărcile autohtone creşte constant, iar românii sunt consumatori fideli ai aceloraşi mărci, arată ultima ediţie a topului Trusted Brands.
Clasamentele de anul acesta din cadrul studiului Trusted Brands nu s-au schimbat mai deloc, semn că românii sunt fideli aceloraşi mărci dar şi că brandurile autohtone generează un nivel mare de ataşament.
Cea mai importantă schimbare de lider s-a petrecut la categoria Companii de asigurări, unde Astra Asigurări a reusit să detroneze Asirom la capitolul încredere.
Unele branduri îşi consolidează încrederea de la un an la altul, cum este cazul Danone, liderul categoriei "Lactate", care a înregistrat o creştere de 10% a încrederii, faţă de anul trecut. Următoarea cea mai mare creştere a încrederii a fost a companiei Nivea, de 9%. De asemenea, la categoriile Agenţii de turism, Clinici private şi Vitamine, brandurile Paralela 45, Medlife şi Eurovita au înregistrat p creştere de câte 8% fiecare.
"Consumatorii români au aratat ca, mai mult decat în celelalte ţări europene, un rol important în alegerea lor îl joaca şi publicitatea", spune Florin Petrescu, country manager Reader’s Digest România. Potrivit lui, cifrele vorbesc de la sine: 29% dintre români au încredere în mesajele publicitare, faţă de 13%, media europeană. Spre comparaţie, în Rusia numai 2% dintre respondenţi spun că au încredere în publicitate, în timp ce în Germania sunt doar 8%.
Trusted Brands 2012 este un studiu care se realizează concomitent în 15 ţări europene, printre care şi România. Respondenţii sunt rugaţi să nominalizeze ei inşişi mărcile în care au încredere şi să le evalueze apoi în funcţie de "Calitate", "Valoare excelentă", "Imagine puternică", "Înţelegerea nevoilor clienţilor" şi "Responsabilitate socială".
Liderii categoriilor locale din cadrul Trusted Brands 2012:
Produse de panificatie: Vel Pitar
Produse lactate: Danone
Produse din carne: Cris-Tim
Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
Condimente: Fuchs
Ape minerale: Borsec
Hrana pentru animale: Pedigree
Clinici private: Medlife
Cafea: Jacobs
Pasta de dinti: Colgate
Retailer imbracaminte: Zara
Retailer electrocasnice: Domo
Sapun: Dove
Deodorant: Nivea
Centre comerciale: Kaufland
Cotidiene: Adevarul
Statii radio: Europa FM
Posturi TV: Pro TV
Liderii categoriilor europene din cadrul Trusted Brands 2012:
Automobile: Dacia
Electrocasnice: Philips
Computere personale: Dell
Telefonie mobila: Nokia
Operatori telefonie mobila: Orange
Camere foto: Sony
Agentii de turism: Paralela 45
Banci: BCR
Carduri de credit: Visa
Companii de asigurari: Astra Asigurari
Furnizori servicii internet: RCS & RDS
Benzinarii: Petrom
Vitamine: Eurovita
Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
Analgezice: Algocalmin
Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulder’s si Nivea
Produse de ingrijire a pielii: Nivea
Produse cosmetice: Nivea
Detergenti: Ariel
Cereale pentru micul dejun: Nestle