Taxa va fi aplicată începând cu 2 aprilie 2025. Președintele american a subliniat că această decizie vizează statele care beneficiază economic de pe urma pieței americane, fără a contribui la dezvoltarea acesteia. Oficialii administrației au explicat că tarifele se vor aplica doar vehiculelor produse în afara granițelor SUA, iar mașinile asamblate la nivel local nu vor fi afectate de această măsură.

După cum scrie Axios, tarifele majorate ale președintelui Donald Trump la vehiculele importate vor afecta cel mai mult producătorii auto străini, dar și producătorii auto interni General Motors și Ford se vor confrunta cu un impact semnificativ, scrie sursa citată.

Prețurile vor crește cu mii de dolari

Experții se așteaptă ca producătorii auto să crească prețurile pentru a compensa cel puțin o parte din cost. Creșterea procentuală exactă va depinde de dorința fiecărui producător de automobile de a absorbi tarifele. Analiștii cred că prețul mediu al vehiculelor noi va crește cu câteva mii de dolari.

Volvo, Mazda, și Volkswagen, cea mai mică pondere a vehiculelor vândute în SUA

Volvo (13%), Mazda (19%) și Volkswagen (21%) au cea mai mică pondere a vehiculelor vândute în SUA, potrivit cercetărilor Wards Automotive și Barclays.

Hyundai-Kia (33%), Mercedes (43%), BMW (48%) și Toyota (48%) produc aici mai puțin de jumătate din vehiculele vândute în SUA.

Exemple de modele notabile din 2025 care sunt importate în SUA includ pickup-ul Ford Maverick, crossover-ul Chevrolet Blazer, crossover-ul Hyundai Venue, mașina compactă Nissan Sentra, mașina sport Porsche 911 și hibridul Toyota Prius, potrivit Departamentului Transporturilor.

45% din vehiculele vândute în SUA sunt importate

Aproximativ 45% din vehiculele vândute în SUA sunt importate, cel mai mare procent provenind din Mexic și Canada.

Fiecare vehicul fabricat în SUA în 2025 primește cel puțin 20% din piese din alte țări decât SUA și Canada, conform datelor DOT ale American Automobile Labeling Act.

Daniel Ives, șeful cercetării tehnologice la Wedbush Securities, cu sediul în Los Angeles, a declarat că tarifele impuse de administrația Trump reprezintă o lovitură pentru industrie dacă sunt implementate conform planificării.

„Credem că aceasta este o formă de negociere și că aceste tarife s-ar putea schimba până la o săptămână, deși tariful inițial de 25 la sută pentru mașinile din afara SUA este greu de suportat pentru consumatorul american”, a decarat Ives pentru Al Jazeera.

„Ne așteptăm să aflăm mai multe în săptămâna viitoare, dar deocamdată, investitorii vor fi frustrați de acest anunț cu puține detalii. Acest anunț tarifar/de 25 la sută este greu de digerat”, a declarat el.