In intervalul 1 iunie - 31 august 2002, consumul de reclama TV la bere a fost superior celui din aceeasi perioada a anului trecut. Conform monitorizarii CSOP, numarul de spoturi difuzate a fost cu 75% mai mare in vara abia incheiata fata de numarul inregistrat in vara 2001, iar volumul de timp rezervat acestor reclame a cunoscut o crestere de 144%. Daca volumul brut de publicitate, calculat pe tarifele lista, fusese vara trecuta de 8,8 milioane dolari, in aceasta vara volumul brut a atins 30,4 m
In intervalul 1 iunie – 31 august 2002, consumul de reclama TV la bere a fost superior celui din aceeasi perioada a anului trecut. Conform monitorizarii CSOP, numarul de spoturi difuzate a fost cu 75% mai mare in vara abia incheiata fata de numarul inregistrat in vara 2001, iar volumul de timp rezervat acestor reclame a cunoscut o crestere de 144%. Daca volumul brut de publicitate, calculat pe tarifele lista, fusese vara trecuta de 8,8 milioane dolari, in aceasta vara volumul brut a atins 30,4 milioane dolari. Toate aceste cresteri pot fi puse pe seama concurentei aprige de pe piata de bere, Campionatului Mondial de Fotbal din Coreea si Japonia – un produs media propice promovarii marcilor de bere, dar si datorita preturilor de publicitate TV foarte accesibile. si din acest ultim motiv, televiziunea ramane principalul suport media pentru campaniile de promovare ale marcilor de bere.
Berea face casa buna cu automobilele scumpe
Pe terenul promotiilor a fost mare aglomeratie in cele trei luni de vara. Nu mai putin de noua promotii s-au derulat, cateva intrand si in toamna. Autoturisme, case si bani – cu aceste premii au incercat producatorii de bere sa-i seduca pe consumatori, in cadrul acestor promotii. Dar, mai cu seama autoturismele au fost marile atractii ale promotiilor. In absenta cifrelor de vanzari, nedeclarate de producatori – fie ca promotiile nu s-au incheiat, fie din motive confidentiale – este dificil de stabilit care dintre jucatorii de pe piata berii si-a atins obiectivele propuse. Cu certitudine se poate spune ca, in cele trei luni de vara, desfasurarea de forte a fost impresionanta pentru promotiile monitorizate: 5.017 de spoturi difuzate, insumand 145.589 secunde, si 12.039,5 GRP-uri, in mediul urban. Numarul de GRP-uri (Gross Rating Points), adica suma ratingurilor obtinute de toate promotiile, a reprezentat 36% din totalul punctelor de audienta inregistrate de toate campaniile TV pentru bere.
De remarcat ca, dintre toate posturile de televiziune, TV Romania 1 a livrat cel mai mare numar de GRP-uri in mediul urban pentru reclamele la bere, avand avantajul audientei inregistrate la meciurile CM 2002.
Promotiile la bere (1 iunie-31 august 2002)
„Prietenii se r~coresc cu Bergenbier”
Producatorul: Interbrew
Premii: 4 Renault-uri Scenic Rx4 si 4.000 de lazi frigorifice
Perioada: august – septembrie
Canale media: TV, radio, presa si POSM
„Cumperi 4 si poti castiga pe loc!” – Bergenbier
Producatorul: Interbrew
Premii: 200 de telefoane mobile, 400 de echipamente fotbal si 40.000 de mini-navete de 6 sticle
Perioada: iunie-iulie
Obiectivul: Stimularea vanzarilor prin cresterea unitatii de cumparare la 4 sticle de bere
Canale media: TV, radio, afise
„Ca s~ ai o cas~ asa cum ai visat” – Timisoreana Lux
Producator: Compania de Bere Romania
Premii: 3 case in valoare de 50.000 USD fiecare si 100.000 de pahare termosensibile
Perioada: 15 iulie – 11 octombrie
Obiective: · Familiarizarea cat mai multor consumatori cu gustul berii Timisoreana · Cresterea vanzarilor Timisoreana Lux
Canale media: TV, presa scrisa, radio, POSM
„Proba de inele” – Golden Brau la cutie
Producator: Brau Union Romania
Premii: 4 automobile Audi A3 si doze gratuite
Perioada: 1 iulie – 31 august
Obiective: · Cresterea vanzarilor la doza Golden Brau
· Cresterea frecventei de cumparare si loializarea consumatorilor de Golden Brau
Rezultate: Vanzari de 3 ori mai mari Golden Brau la cutie, decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Canale media: TV, presa, radio, panotaj stradal, POSM.
„Cu Ciuc timpul t~u face toti banii” – Ciuc
Producator: Brau Union Romania
Premii: Bani
Perioada: 1 iunie – 31 iulie
Obiective: · Promovarea noului ambalaj Ciuc, familiarizarea consumatorilor cu noua imagine Ciuc · Atragerea de noi consumatori
Canale media: TV, presa, POSM, radio, panotaj
„Extragerile Gambrinus”
Producator: Brau Union Romania
Premii: Bani
Perioada: 1 august – 30 septembrie
Obiective: · Intarirea pozitiei de lider de piata in regiune – Bucuresti si Muntenia · Cresterea vanzarilor la sticlele Gambrinus.
Canale media: TV, POSM, Radio, panotaj
„Tu deschizi, tu bei, tu castigi” – Tuborg
Producator: United Romanian Breweries Bereprod
Premii: sapte automobile Mercedes, 90.000 parasolare, 50.000 genti termoizolante cu doze Tuborg
Perioada: 1 iunie – 31 august
Suporturi media: TV, radio, presa, panotaj, POSM, BTL
Consumul total de publicitate TV pentru marcile de bere (1 iunie – 31 august 2002)
Marca Nr. de difuzari Durata (sec.) GRP(%)*
Aramia 351 10.530 1.171,2
Aurora 42 420 185,3
Bergenbier 877 42.147 3.423,2
Bucegi 604 10.660 1.499,9
Caraiman 86 1.762 264,5
Carlsberg 46 2.128 132
Ciuc 968 32.955 2.386,1
Ciucas 31 620 161,5
Corona extra 18 54 8,1
Driver 48 528 20,6
Gambrinus 709 22.168 752,5
Golden Brau 1.587 47.967 3.829,9
GA